סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל תנועת הביטחוניסטים, שוחח עם יואב מינץ ברדיו 104.5fm על מחאת המילואימניקים ומנהיג חיזבאללה, נסראללה אשר הביע שביעות רצון מהמשבר הפנימי בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית וחילוקי הדעות סביבה.

השרה סטרוק תוקפת: "לשלול פנסיות מהקצינים שמסיתים לסרבנות"

הרמטכ"ל הלוי הבהיר לנתניהו כי יש להפסיק עם ההתבטאויות נגד צה"ל
 
"אני חושב שגם צה"ל לא יודע להגיד בנקודת הזמן הזאת האם תהיה בעיה בהתייצבות בזמן אמת", אמר. "יש פערים בין האיומים למעשים. גם לפני החקיקה אנשים שאיימו שלא יתייצבו עדיין הגיעו לשירות, כולם למעט בודדים. אם תהיה בעיה היא תהיה באיכות לא בכמות. גם אם כל מי שחתם על המכתב יממש את האיום, מדובר בכמות קטנה אל מול סד"כ המילואים של צה"ל מקצה לקצה. הבעיה היא באנשים מיוחדים ותפקידים כמו טייסים, שאם הם לא יתייצבו, אז לצה"ל יש בעיה כי יש להם ניסיון ויכולות מיוחדות".

בנוסף הדגיש: "אני מניח ומאמין שלאנשים אין איזה יצר התאבדות ואנשים רוצים להגן על המשפחות שלהם, כולנו נמצאים תחת אותו כאב וגורל. אנשים צריכים להגן על עצמם ועל המשפחות והם כן יתייצבו".

בהמשך, הסביר את החשיבות של כלל המערך סביב הטייסים והכוחות הפועלים בשטח: "תזכרו בסופו של דבר, שכשתוקפים מטרה בודדת יש מאחורי המטרה הזאת הרבה מאוד חיילי מילואים וקצינים. מרגע איתור המטרה, ההכנה שלה, הכנת המטוס והמודיעין. על כל מטרה כזאת יש מאות אנשים שעובדים ומכינים אותו ומאפשרים לטייס לחזור בשלום – לא מדובר רק בטייס עצמו. מניח שיהיה פער בין אנשים שחתמו או איימו לבין אנשים שיממשו בפועל. אלה לא אנשים שיש להם מקלט מיוחד או אזרחות אחרת, הם תחת אותו איום".

כשנשאל כיצד איומי הסרבנות עלולים להשפיע על אזור יהודה ושומרון, השיב: "רוב המשימות ביהודה ושומרון שייכות לכוחות הקרקע ופחות לכוחות האוויר. אני מניח שכמעט ולא נראה את הפערים. אם תהיה עלייה ברף הטרור אני חושב שיכול להיות שנמצא בעיות כאלה ואחרות בהנחה וחלק מהאנשים יגידו שאם עד כה פעילותם באיו"ש הייתה לא לגיטימית אז עכשיו יש להם סיבה כפולה למה לא להגיע".

על הקריאות של נסראללה, מנהיג חיזבאללה, טען: "לאורך כל השנים שהאויבים שלנו ניסו ללמוד את החוסן הצבאי, פעם אחר פעם הם למדו שמאוד קשה לנצח את מדינת ישראל כשבוחנים רק את החוסן הצבאי. אבל שבוחנים את החוסן החברתי פה הבעיה. נסראללה אף פעם לא איים על החוסן הצבאי של מדינת ישראל אבל הוא תמיד דיבר על החוסן החברתי. על היכולת שלנו להגן על עצמנו ולצאת למתקפת נגד כשהחסינות של החברה הישראלית מתערערת, נסראללה מבין את זה ומדבר על זה לאורך כל הדרך".

"נסראללה עלול לנצל את המצב", סיכם בוסקילה. "אנחנו נראה בהחלט פעילויות קטנות שבודקות ובוחנות את יכולת התגובה שלנו. כל פעילות מובילה לפעילות יותר גדולה. אם הוא יחשוב שאנחנו חוששים להגיב אז הוא אף פעם לא גמגם ולא המתין אלא תמיד ניצל את שעת הכושר שלו".

עריכה: שי איידלר