המשבר הפוליטי בישראל, המחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט ותופעת השעיית ההתנדבות למילואים הפכו בתקופה האחרונה לנושא דיון מרכזי בקרב ארגוני הטרור באזור. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווח אמש כי בכירים בחיזבאללה אף דנו במשבר בישראל בדרגים הגבוהים ביותר, על מנת לראות כיצד ניתן להפיק מכך תועלת.

על פי הדיווח, בשבוע שעבר נערכה פגישה שנמשכה שלוש שעות, בהשתתפות מפקד בכיר בכוח קודס האיראני, שני גורמי ביטחון איראניים ופקידים מארגון חמאס, ובה דנו באירועים האחרונים בישראל. על פי דיפלומט איראני, הנוכחים בפגישה הגיעו למסקנה כי המשבר הפוליטי כבר החליש את ישראל, והם הסכימו שיש להימנע מהתערבות ישירה. זאת, מתוך האמונה כי דבר זה יכול לאפשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר את האשמה ליריבים זרים. גורם בחמאס סירב להגיב לדיווח, אך אמר כי מתקיימים דיונים מתמשכים בין חמאס וכוח קודס. 

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

במקביל, מקורות המקורבים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי מסרו כי שני הארגונים אכן עוקבים מקרוב אחר הנעשה בישראל, והם "נהנים" מהתיעודים השונים מתוך ההפגנות ומקווים שהאירועים יחמירו. עם זאת, הם חוששים מכך שנתניהו יבקש להסיט את תשומת הלב מהמשבר הפנימי באמצעות "סכסוך נגד אויביה של ישראל שעלול לאחד את אנשיה".

בתוך כך, מקור לבנוני מסר לסוכנות הידיעות, כי הסרטון שהופץ אמש ברשתות החברתיות, ובו תיעוד של פעילי חיזבאללה מסיירים לאורך הגבול, אינו קשור לאירועים בישראל. כאמור, מוקדם יותר היום, בצל המתיחות הביטחונית בצפון, התפרסם ברשתות החברתיות בשפה הערבית תיעוד ובו פעילי חיזבאללה, כשהם רעולי פנים ולבושים במדים צבאיים, עורכים סיור לאורך גדר הגבול עם ישראל.

מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות שגרתית בשבוע שעבר, כוח צה"ל תיעד פעילי חיזבאללה שנעו בשטח לבנון בסמוך לגדר הגבול. הפעילים לא חצו את הקו כחול והיו במעקב מלא על ידי כוחותינו, במידה והיו חוצים הכוח היה פועל בהתאם. לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול במרחב הגבול לשמירת בטחון תושבי הצפון".