אלוף (מיל') מתן וילנאי, ראש תנועת "מפקדים למען ישראל" התייחס היום ברדיו צפון 104.5FM למצב הביטחוני בישראל על רקע העברת החוק לביטול עילת הסבירות והפסקת ההתייצבות בעקבותיו.

מתחים ומחלוקות שזלגו מהרחוב למליאה ולהפך: סיכום מושב הקיץ של הכנסת

רופאה בכירה: "אם החקיקה לא תיעצר תהיה הגירה אדירה של רופאים"

וילנאי התייחס למכתב שהטיל את האחריות הישירה למצב הביטחוני על ראש הממשלה ועליו חתום גם וילנאי: "המכתב הזה באמת מכתב קשה, ואני אחד החותמים עליו ולפני כן יצא לנתניהו מכתב נוסף ברוח הדברים. זה נכתב בדם ליבנו, גם מחבורה אחת של קצינים בכירים וגם מחבורה שנייה: צבא, משטרה, מוסד, שב"כ, כל גוף בטחוני שיש לו יד ורגל בביטחונה של מדינת ישראל".

וילנאי הוסיף: "זה לא ענין פוליטי, צריך להבין, זה לא ימין או שמאל. הממשלה יצאה בהתכוננות למשימה אחת, לחלץ את ראש הממשלה ממשפטו: לא היה כלום כי לא יהיה כלום. הם לא  נלחמים על יוקר המחיה אלא רק לחלץ את ראש הממשלה ממשפטו, זה כל החוקים שהם מעבירים בצורה ברוטאלית ושליש מהם לא התקרבו לשרות הצבאי. לא שירתו בצבא. ברור שהחרדים אבל ברור שגם אחרים".

וילנאי התייחס גם להשוואות למלחמת יום הכיפורים: "אני כל נאום, ונואם הרבה במחאה, פותח ואומר: לפני 50 שנה באוקטובר 73', יצאנו למלחמה להציל את מדינת ישראל בחזית הצפונית מול הסורים ובחזית הדרומית מול מצרים להציל אותה מאויביה החיצוניים ויכולנו להם. סיימנו את המלחמה 101 ק"מ מקהיר ובטווח של ארטילריה כבדה בפרברי דמשק".

פעילי חיזבאללה צועדים בסמוך לגבול עם ישראל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

וילנאי פירט על הדמיון בין שני האירועים: "יש הזנחה כללית ומוחלטת של נושא הביטחון. אנחנו מזניחים את הנושא האיראני לחלוטין, שהיה הכותרת של ראש הממשלה לפני מספר שנים עד שהגיע המשפט, מזניחים לחלוטין את העניין הפלסטיני, הפרידו את הנושא של יהודה ושומרון ממשרד הביטחון אבל יש לי טענה קשה לשר הביטחון. המצב הזה גורם לאובדן דרך ביהודה ושומרון מטעם ובידי שר ביטחון שני, גם המצאה מעניינת, שעוסק בנושאי יהודה ושומרון בצורה משיחית שלא תורמת לשום דבר אלא ורק גוררת אותנו אל סף התהום. דבר שלישי, תראה מה קורה בגזרה הצפונית עם חיזבאללה. הם עדיין נזהרים כי יודעים שכוחנו רב אבל מצד שני הם מזהים חלושה ברורה. ההזנחה הזאת, צפון, מרכז, איראן, חלק מההזנחה של ממשלה שלא נותנת מענה ראוי לעניין הביטחוני שהוא א'-ב' לקיומה של מדינת ישראל".

על הסיכוי הגובר למלחמה בצפון אמר: "ישנה אמירה: "הרוצה את השלום יכון למלחמה" במדינת ישראל מאז ומתמיד אחת אחת. להגיד אמירה כזאת, אין דבר קל מזה. אין לזה שום משמעות. השאלה שאני שואל, איזה הכנות אנחנו עושים. זו פעם ראשונה שממשלת ישראל לא עוסקת בביטחון כעניין מרכזי אלא בנושאים זניחים לחלוטין שעוסקים רק בעומד בראשה והם לא מסתירים זה. אמר את זה יריב לוין שהוא מביא את כל הדבר, ואמר זו הזדמנות שראש הממשלה מואשם בפלילים ויש הזדמנות לקדם את זה. חשוב להגיד: אין כאן ימין ושמאל. שטויות. יש כאן של אוהבי מדינת ישראל לפי עקרונות מדינת העצמאות לבין אלה שיש להם מדינה משיחית בראש, כאלה שלא שרתו בצבא, ושר שהוא עבריין מורשע בעניני טרור".