שוב פרובוקציה בגבול הצפון: כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (ראשון) כי צעירים חצו את הגדר שהציב כוח יוניפי"ל בגבול, בסמוך לכפר ע'ג'ר. עלי שועייב, כתב ערוץ אל-מנאר, ערוץ הבית של חיזבאללה, טען כי הצעירים נכנסו לשטח שלא דרך בו לבנוני מאז שנת 2006 וזאת כמחאה נגד סגירת הכביש המחבר בין הווזאני ואל-עבאסיה, ובעקבות הטענה כי ישראל כבשה את החלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר.

בשבוע שעבר, התפרסם ברשתות החברתיות בשפה הערבית תיעוד ובו פעילי חיזבאללה, כשהם רעולי פנים ולבושים במדים צבאיים, עורכים סיור לאורך גדר הגבול עם ישראל. מצה"ל נמסר לאחר אותו אירוע כי "במהלך פעילות שגרתית בשבוע שעבר, כוח צה"ל תיעד פעילי חיזבאללה שנעו בשטח לבנון בסמוך לגדר הגבול. הפעילים לא חצו את הקו כחול והיו במעקב מלא על ידי כוחותינו, במידה והיו חוצים הכוח היה פועל בהתאם. לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול במרחב הגבול לשמירת בטחון תושבי הצפון".

אמש, נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ושלח מסר מאיים לכיוונה של ישראל. לדבריו, חיזבאללה לא יהסס ולא ינטוש את אחריותו בהגנה, בשחרור ובהרתעה, ולא יוריד את ראשו אל מול "היישות המובסת". עוד הוסיף כי "הארגון יהיה ערוך אל כל מול בחירה של ישראל ויתמודד עם כל שגיאה שתעשה". באשר למתיחות בגבול לבנון, אמר: ״ישראל עדיין כובשת חלקים מאדמות לבנון. ישראל מדברת בחוצפה על פרובוקציות של חיזבאללה בגבול, אך היא מבצעת פרובוקציות בעצמה, חיזבאללה בלבנון לא יהסס ויהיה מוכן לכל התפתחות או עימות״.

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט אישר לאחרונה למפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין כמה דרכי פעולה אפשריות כתגובה להסרת האוהל שהציב ארגון חיזבאללה בשטח הישראלי, כולל מתן תגובה רחבה למצב שבו האזור מדרדר ללחימה של ממש, כך נודע ל'וואלה!'. במקביל הנחה שר הביטחון להגביר רמת המוכנות לתרחישים שונים לאורך כל גבול לבנון.

גורם ביטחוני בכיר התריע: "נסראללה כבר תקופה שוקל ליטול סיכונים בגבול כי הוא מעריך באופן לא נכון את מידת המוכנות המבצעית של צה"ל לכל מיני תרחישים". לפי הגורם הבכיר, המחאות בישראל וההשפעות על צה"ל הפכו להיות חלק מהערכת המצב של ארגון חיזבאללה, ולכן בתקופה האחרונה התגבר הדו-השיח בין חמאס לארגון השיעי על הנעשה בישראל. הגורם הבכיר אמר כי לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שהם ינסו ליזום אירועים במשותף. "זו תהיה טעות", אמר הגורם הבכיר והוסיף, "לכן אנחנו מקיימים מעקב והערכות מצב משותפות לצה"ל, שב"כ ומוסד".