הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיב היום (שלישי) להאשמתו של חה"כ מהליכוד אביחי בוארון בריאיון בכאן רשת ב', בו תקף את אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, בטענה כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים".

"שומעת צעקות": השיחות הדרמטיות למוקד מד"א מזירת הפיגוע במעלה אדומים
אחרי הפיגוע במעלה אדומים: מחבל ניסה לדקור בתחנת אוטובוס בהר חברון ונוטרל
 
"הרמטכ״ל מגנה בכל תוקף את האמירה של חבר הכנסת אביחי בוארון כלפי מפקד פיקוד המרכז", נמסר מדובר צה"ל. "האלוף יהודה פוקס, הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, אשר תחת פיקודו, מפקדי צה״ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון. כל אמירה אשר מטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר". 

דבריו של בוארון נאמרו לאחר הפיגוע שהתרחש היום במעלה אדומים. בנוסף אמר בריאיון כי על הממשלה להתוות מדיניות של "אפס פיגועים", אך טען כי מה שמונע את זה בשטח הן המלצות הדרג המבצעי.

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס להאשמותיו של בוארון והגיב על כך בחשבון הטוויטר שלו: "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות", כתב. "האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות. כל התקפה על קציני צה״ל ע״י אישי ציבור מערערת את ביטחון ישראל.

ח"כ אביחי בוארון מסר בתגובה: "בטוח שאלוף פיקוד המרכז עושה לילות כימים בבטחון ישראל. צר לי שפוקס ואחרים מפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות אישית".