מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נאם הערב (שלישי) בטקס "מגן כוכב הצפון" שהתקיים הערב, והתייחס לאיומים החוזרים ונשנים של נסראללה והפרובוקציות שמעורר ארגונו נסראללה בגבול.

בצל המתיחות: גלנט אישר תוכניות מבצעיות להידרדרות בגבול הצפון

גורדין אמר: "גם בימים אלו, אנו ממשיכים לשמור על הגבול הצפוני - כוחות סדיר ומילואים, במטרה להבטיח את ביטחון תושבי הצפון. ברגעים אלה האויב מעבר לגבול ממשיך לתכנן כיצד לפגוע בריבונות מדינת ישראל ולשכלל את יכולותיו בניסיון לאיים על ביטחון תושביה. ידע כל מי שרוצה לנסות אותנו מבחוץ, שימצא אותנו נכונים לכל אתגר ומוכנים לכל תרחיש כי עוצמתנו באחדותנו ובאנשינו המצוינים".

גורדין הוסיף: "גם בימים מורכבים עבור החברה הישראלית, אנו לא עוצרים לרגע - ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. נחושים לשמור על הצפון פורח ומשגשג. זכרו את חובתכם להמשיך להצטיין, לשנות, לפתח ולהתפתח בעבור משימתנו הגדולה ביותר, הגנה על הגבול הצפוני. היו גאים בהצלחתכם".

פעילי חיזבאללה צועדים בסמוך לגבול עם ישראל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כזכור, בשבוע שעבר התפרסם ברשתות החברתיות בשפה הערבית תיעוד ובו פעילי חיזבאללה, כשהם רעולי פנים ולבושים במדים צבאיים, עורכים סיור לאורך גדר הגבול עם ישראל. לפני מספר חודשים, הוקמו על ידי פעילי חיזבאללה שני אוהלים בשטח ישראל, ואחד מהם עדיין עומד במיקום המקורי. האירועים מגיעים על רקע הטענה הלבנונית כי ישראל סיפחה את החלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר. לפני כשלושה שבועות, מזכ"ל ארגון הטרור השיעי, חסן נסראללה, נאם ושלח מסר לישראל: "אם היא תעז לפעול נגד האוהלים, לא נעבור על זה בשתיקה. יש לצעירי ההתנגדות הנחיות כיצד לפעול במקרה של פעולה ישראלית".