טרגדיה: יומיים לאחר שהצית את עצמו בנתניה, הלוחם לשעבר בר כלף הלך לעולמו היום (חמישי) בגיל 33, לאחר שנפטר מפצעיו בבית החולים שיבא. כזכור, כלף הצית עצמו במחאה על שלא קיבל הכרה ממשרד הביטחון כנכה צה"ל.

מדוברות משרד הביטחון נמסר: "משרד הביטחון משתתף בצערה של משפחת כלף, על מותו של בר כלף. בקשתו של כלף נבחנה לעומק ע"י מיטב  הפסיכיאטרים של משרד הביטחון ולא נמצא קשר בין מחלתו הנפשית, שאיננה פוסט טראומה, לבין שירותו הצבאי". 

בר כלף, הלוחם בן ה-33, הובהל שלשום במצב קשה לבית החולים שיבא תל השומר לאחר שהצית את עצמו.  כלף הוא הלום קרב שלחם במבצע צוק איתן. הוא הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה: "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

במשרד הביטחון הגיבו: "מבדיקה ראשונית עולה כי האיש שירת בצה"ל בשנים 2008־2011. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט־טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא אבחנו פוסט־טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה ומייחל לשלומו ובריאותו".

אמו של כלף, כוכבה ערבה, סיפרה כי הוא "היה מיואש, לא הצליח לקבל עזרה. ביקשנו ממשרד הביטחון הכרה. הבן שלי אמר לי שהוא לא יכול שסוגרים לו את השער. צריך לחקור את הדבר הזה יותר". בהמשך אמרה: "יש בי כעס גדול שלא הקשיבו לי, שלא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי, שלא הבינו את המצוקה האמיתית של אמא ששולחת את הבן שלה ליחידה קרבית. אני במקרה אם חד־הורית, לא הייתי חייבת להסכים לזה. יכולתי להגיד לבר להגיד לא לשרת ביחידה קרבית".

לסיום, היא ביקשה להעביר מסר למשרד הביטחון ולמשפחותיהם של אלה המתמודדים עם פוסט־טראומה והלם קרב: "אל תהיו אדישים, זה חיים ומוות. לא המשפחה ולא השכנים, אל תהיו אדישים לזעקה של אמא שזועקת לעזרה ולא מצליחה לקבל אותה. הרגשתי שהבן שלי מוזנח, ואני לא מצליחה להעניק לו עוד עזרה. זה היה גדול עליי".

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]