הטרגדיה של לוחם צה"ל לשעבר: אבל כבד נפל היום (חמישי) על משפחתו של בר כלף, שמת מפצעיו לאחר שהצית עצמו במחאה על כך שלא קיבל הכרה ממשרד הביטחון כנכה צה"ל.

חיים הלד, מנכ"ל עמותת "לא מפקירים פצועים בשטח" המתמחה בהלומי קרב, ליווה את אמו כוכבה בהתנדבות מזה כחצי שנה. בשיחה עם מעריב הוא סיפר כי "אנחנו מלווים את אמו כחלק ממדיניות של דלת פתוחה, נתנו לה סיוע ועזרה. כל פעם סגרו בפניה דלתות". 

על המציאות הקשה שאמה התמודד בר, סיפר: "אין לאמא בית משלה, הוא היה גר בחצי מחסן חצי חדר, בלי מקלחת, בתת תנאים. הוא לא הוכר ולא קיבל טיפול, כל אחד טרטר אותו למקום אחר ואף אחד לא לקח אחריות עליו. האמא הייתה שבורה אבל החליטה להילחם על זה. היו חוות דעת שאמרו אחרת". 

לדבריו, "את ההודעה אמו קיבלה בהודעת ווצאפ. עוד לפני שהבנו מה קרה הסעתי אותה לבית החולים. לא ידענו מה קרה אפילו, וכבר יצאה הודעת התנערות של משרד הביטחון. איזה מן דבר זה? באיזה זכות אתם חושפים את העבר הרפואי שלו? הלב נשבר. הילד הזה הוא כל החיים שלה, היא נלחמה כל החיים למענו. הלב פשוט נשבר".

עוד ציין הלד כי "זה יום קשה, סופו של מסע נורא. במשך תקופה ארוכה אף אחד מאיתנו לא ישן בלילות במטרה לסייע לבר. כעת אנחנו מקווים שאנשי המערכת שדחתה אותו לא יישנו בלילות, כדי לתקן את הטעויות המובנות בשיטה, ולמנוע את המקרה הבא. אנחנו נמשיך ללוות את כוכי ולסייע לה, כי אנחנו לא מפקירים פצועים בשטח".

כאמור, כלף בן ה-33 הובהל שלשום במצב קשה לבית החולים שיבא תל השומר לאחר שהצית את עצמו. כלף, הלום קרב שלחם במבצע צוק איתן, הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. 

לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה: "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס". 

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]