כלי תקשורת פלסטינים דיווחו הערב (שישי) על עימותים אלימים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים בכפר בורקא, סמוך לשכם. על פי הדיווח, במהלך העימותים נורה למוות נער פלסטיני ומספר ישראלים נפצעו מאבנים. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא יחד עם המשטרה וכוחות ביטחון נוספים הגיעו למקום.

על פי דיווחים פלסטינים ההרוג הפלסטיני הוא קוסאי מעטאן, בן 19. עוד טוענים הפלסטינים כי שני תושבים נוספים נפצעו במקום. במשרד החוץ הפלשתיני גינו ומסרו: "פשעי מיליציות המתנחלים נגד תושבים חפים מפשע בכפר בורקה. פעולות ההצתה הקודמות שעברו ללא עונש אמיתי נגד משפחת דוואבשה והנער מוחמד אבו חדיר או האירועים בחווארה, אם ספא ותורמוס עיא, בורין וכפרים אחרים - דחפו את קבוצות המתנחלים לביצוע עוד פשעים תוך הסתה ישירה משרי ממשלת נתניהו כמו סמוטריץ ותומכיו".

עוד נמסר בהודעה כי "תקיפות אלה הן חלק ממערכת פעולה רשמית לגירוש הפלשתינים וגניבת אדמותיהם תוך חלוקת תפקידים בין הדרגים המדיני והצבאי במדינת הכיבוש לבין קבוצות המתנחלים במטרה להרחיב את השליטה ולשים יד על שטחים פלשתיניים ובמיוחד בשטחי סי באמצעות הקמת מאחזים חדשים וקביעת עובדות בשטח על ידי הפחדה בכוח הכיבוש כדי להגשים את הפרויקט האימפריאליסטי הציוני לסיפוח הגדה המערבית".

לפי הידוע, התחיל עימות בין המתנחלים לפלסטינים באזור הכפר בורקא לאחר שאחד המתנחלים התקרב עם צאן לכפר. מאוחר יותר התברר כי נגרם נזק לרכוש פלסטיני. בהמשך הגיע דיווח נוסף על עימות פיזי בין מספר פלסטינים למתיישבים בין בורקא לעוז ציון - מאחז בלתי חוקי שבמערכת הביטחון ביקשו כמה פעמים לפנות, אך לא התקבל לכך אישור. עוד עלו דיווחים פלסטינים על מספר מתנחלים שביצעו ירי חי לעבר פלסטינים בכפר בורקא - ובסך הכול ישנם חמישה פצועים והרוג אחד - קוסי גמאל עבד אלגואד מעטאן.