לאחר הפיגוע בתל אביב:  הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) לדיון שנקבע מראש ונערך כשש שעות. לטענת גורמים המעורים בפרטים, לקראת סיום הדיון הועלו בפני השרים הצעדים הכלכליים לטובת חיזוק הרשות הפלסטינית.

למרות עמדת בן גביר וסמוטריץ': הקבינט אישר צעדים למניעת קריסת הרשות הפלסטינית
בכיר לשעבר בצה"ל: "אנחנו לפני הסלמה ביו"ש בגלל תהליכי קריסה של הרש"פ"

בין הצעדים שהועלו השוואת אגרות אלנבי כשחמישים אחוז מהכסף יעבור לרשות הפלסטינית, הקפאת החזר המיסים (מדובר בסכום של כחצי מיליארד דולר) והקצאת קרקע לאיזור תעשיה תרקומיא. לא נדרש אישור של הקבינט לחבילת הצעדים משום שראש הממשלה ושר הביטחון כבר הוסמכו לקבל החלטה בנושא. 

במהלך הדיון התרחש שיח בין נתניהו לבן גביר. "אני לא מבין את ההגיון, לא מבין את החשיבה. אני חושב שעקרונית, זה רשות טרור, שאסור לנהל איתם משא ומתן. אבל גם לשיטתכם, דווקא עכשיו? זה הזמן?", אמר השר לביטחון לאומי. נתניהו השיב ואמר כי "חייבים לייצב את הרשות וההחלטות הללו שאישרתי לא מסכנות את ביטחון המדינה".

בן גביר נותר איתן בעדתו ואמר: "זו רשות שממנת טרור, מחנכת לטרור וזו תהיה טעות גדולה לתת להם הקלות". לטענת הגורמים שנכחו בדיון, גם שר האוצר סמוטריץ הביע התנגדות לצעדים , אך ראש הממשלה אמר לו "אני אדבר איתך בארבע עיניים".

בעקבות הפיגוע, הוחלט כי חבילת הצעדים הכלכליים לטובת חיזוק הרש"פ לא תעלה היום לאישור הקבינט. אולם,  לאחר שהנושא ירד מהפרק הוחלט בסוף כן לקיים דיון ללא הצבעה. נזכיר כי לפני חודש, בישיבת הקבינט הקודמת, השרים אישרו עקרונית את הצורך לקדם שורה של צעדים כלכליים "שימנעו את קריסת הרשות הפלסטינית", אך השר איתמר בן גביר התנגד לאישור תוכנית כלכלית לטובת הרשות.

על פי ההצעה, ההקלות יותנו בשינוי מדיניות מצד הרשות הפלסטינית, "תוך קידום התביעה לחדול מפעילותה נגד ישראל בזירה הבינלאומית המשפטית-מדינית, מן ההסתה במערכות התקשורת והחינוך שלה, מן התשלומים למשפחות המחבלים והרוצחים ומהבנייה הבלתי-חוקית בשטחי C".