הפיגוע בתל אביב: הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, התייחס הבוקר (ראשון) לפיגוע שהתרחש אתמול בתל אביב שגבה את חייו של חן אמיר. בשיחה עם ניסים משעל וענת דוידוב ב"שבע תשע" ב-103FM אמר כי "זהו פיגוע יוצא דופן, לא רק בגלל התוצאות".

בצה"ל חוששים מפיגועי נקמה נוספים; הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס
"להגדיר את מפלגתו של בן גביר כארגון טרור"; קריאות נקמה בהלוויית הפלסטיני 
סייר העירייה, חן אמיר, נרצח בפיגוע בת"א: "הציל חיים רבים במותו"

הוא הסביר: "הוא יוצא דופן כי המחבל מוכר, מגדוד ג'נין, פעיל שמזוהה כחצי שנה לפחות עם הג'יהאד האיסלמי. עולות שאלות איך הוא הצליח לחצות, מהבחינה המודיעינית , שצריכות להיבדק. התוצאות היו עלולות להיות חמורות הרבה יותר".

"השאלה השנייה עוסקת במסלול החדירה שלו לישראל. תקופת הטרור התחילה בדיוק באירועים כאלה של חצייה אל ערים מרכזיות", הוסיף. "הנה רואים שגם אחרי המבצע 'בית וגן' בג'נין, יש להם אינטרס להראות שהם עושים פיגועים ומצליחים".

הפרשן התייחס גם לאזהרות השב"כ כי פרעות היהודים ביהודה ושומרון, במהלכן נורה למוות צעיר פלסטיני, עלולות להביא לעלייה בטרור כלפי יהודים. "אנחנו יודעים שיש טרור ללא קשר, אבל הוא מתייחס למתיחות הכללית שיש בשטח ולעובדה שכל דבר מזין דבר אחר", אמר. "בעקבות המתיחות בין יהודים לפלסטינים בשטחים רואים יותר ויותר עימותים קשים. אנחנו יודעים שהמחבל השאיר מכתבי התאבדות גם בבית וגם על גופו. ואחרי אירוע כזה מערכת הביטחון נדרכת ושוקלת אפשרות שעוד מישהו ייצא לבצע פיגוע".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm