יום לאחר שחרורו צה"ל, העלה דניאל בלום, מי שהיה עד לאחרונה חייל ביחידת "עוקץ", פוסט נוקב על חוויית השירות שלו. בפוסט, שפורסם ברשתות החברתיות, חשף בלום טענות קשות על היחס השלילי כלפיו מצד קצינים וחיילים בשל נטייתו המינית, והחליט לסגור חשבון עם אלו שפגעו בו.

"אתמול השתחררתי והנה כמה מילים", כתב בלום. "למפקדים שלי - אני שונא אתכם אחד אחד, ואני רוצה שתדעו שאני כבר לא מפחד מכם. אני מקווה שבעתיד ניפגש ואוכל לשבור לכם בקבוק יין על הפרצוף. לחבר'ה שנעלו אותי מחוץ לחדר בגשם, בשלוש בלילה, כי פחדו שההומו שאיתם בחדר יגע בהם: אני מקווה שתגבשו לעצמכם זהות מורכבת ועשירה, כזו שלא מבוססת רק על גבריות רעילה, ווסאח של יחידה מובחרת, ותפסיקו להרגיש שהומו ששוקל 60 קילו מאיים לכם על הקיום".

"למפקד צוות שלי, שראה אותי עצוב ולבד, לקח אותי לצד ואמר לי ש'אם עד סוף החודש אין לי חברים, הוא מעיף אותי': אני מקווה שתזכה להיות עצוב ולבד, ומי שאמור לדאוג לך ידרוך עליך במקום", המשיך. הוא פנה לחיילים עמו ביחידה בשנית, וכתב: "לחבר'ה שאהבו לצלם אותי בסתר: שלחתם את הסרטונים שלי ביניכם לצחוק עליי מאחורי הגב, אני מקווה שיום אחד ילבינו את פניכם, ותבינו למה התורה משווה את זה לרצח. לחבר'ה שהפיצו שמועה שאני נועל אנשים בלילה ונוגע בהם כנגד רצונם (מה שכמובן לא קרה מעולם): אני מקווה שיום אחד תגלו את הכח של מילים".

"לצוות שלי", הוא המשיך: "אתם עדים חיים. ראיתם הכל ושתקתם, אני מקווה שתזכרו את זה כל לילה לפני שאתם נרדמים. מאחל לכם לגדל עמוד שדרה".

"לחברים שלי: אתם יודעים מי אתם. ואני אוהב אתכם מאוד. לכלב שלי באלו: בשבילך עשיתי הכל. בזכותך אני כאן. זר לא יבין זאת", כתב. 

הוא סיכם: "אני מסרב להתייחס לשירות שלי כמשהו שהוא לא. התגייסתי עם פנטזיה, והמציאות הייתה רחוקה מזה שנות אור, ואין ברירה אלא לחיות עם החוויה כפי שהיא. אני לא מוכן יותר לשקר, לחייך ולהגיד שהכל סבבה כששואלים איך היה בצבא. אני היום כבר לא חיי בפחד, אני חיי בכעס ואני לא אשתוק. אומרים שבצבא מפרקים אותך בשביל לבנות אותך בחזרה חזק יותר. היום אני מסיים פרק חשוך ואפל בחיים שלי, ואני אוסף את החלקים שלי ויוצא לדרך חדשה".

מדובר צה"ל, נמסר בתגובה: "צה״ל מגלה אפס סובלנות ליחס מפלה מכל סוג כלפי כל חייל. עם היוודע המקרה, לפני כשמונה חודשים, מפקדי היחידה קיימו שיח פיקודי עם החייל, ולאחריו נערך בירור מקיף ביחידה. המקרה טופל על ידי סגל המפקדים ביחידת עוקץ, עד לרמת מפקד היחידה. בעקבות הפוסט שפרסם החייל המשוחרר, שוחח עימו באופן אישי מפקד החטיבה. במהלך השיחה הביע המפקד הערכה על שירותו של דניאל וצער על תחושותיו בסיום השירות. כמו כן הדגיש כי דלתו פתוחה בפני דניאל בכל עת והשיח עימו חשוב ללמידה והפקת לקחים בנושא".

על פי גורם בצה"ל, לפני כשמונה חודשים, במהלך שיחתו של מפקד היחידה עם החייל, הועלו בפני בלום מספר אפשריות להמשך טיפול. על אף בקשתו של החייל שלא לעסוק בנושא, האירוע נבחן באופן פרטני ביחידה במטרה לבחון ולמנוע אירועים כאלה בעתיד. עוד אמר הגורם כי החייל הועבר לבקשתו לתפקיד עורפי בחטיבת המרום כשמונה חודשים לפני שחרורו.