השב"כ עצר הבוקר (ראשון) מספר חשודים נבדקת מעורבותם בפיגוע הירי בתל אביב. בשב"כ מנהלים את החקירה יחד עם חוקרי מחוז תל אביב במשטרה החליטו לבצע את מעצר החשודים, קרובי משפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח חן אמיר, סייר עיריית תל אביב. 

"תרוץ, יורים עלינו זה פיגוע": עדויות מפיגוע הירי בתל אביב
חולדאי לאחר הפיגוע: "סביר להניח שהמחבל תכנן לפגוע בהפגנה"

כעת ייבדק האם החשודים סייעו למחבל בהגעה לתל אביב וברכישת הנשק שבאמצעותו בוצע הפיגוע. בשב"כ לא מתכוונים להתייחס לנושא כלל וממשיכים לנהל את החקירה במטרה לבחון האם המחבל קיבל סיוע בכניסה לישראל וההגעה לתל אביב, מי עמד מאחורי אותו פיגוע והאם יש גורמים שסייעו בכניסה לשטחי מדינת ישראל ולאחר מכן להגיע לתל אביב.

כמו כן, יבדק האם יש מי שידע על כוונתו לבצע את הפיגוע והאם המחבל התכוון לבצע את הפיגוע במהלך הפגנות בתל אביב או שמא בנחלת בנימין. נציין כי במהלך הלילה מיפו כוחות של מג"ב וצה"ל בכפר רומאנה את ביתו של המחבל. כמו כן, ובמהלך פעילותם הושלך מטען לעברם והם הגיבו בירי. במהלך הפעילות עצרו הכוחות ארבעה מבוקשים.

זירת הפיגוע בנחלת בנימין תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בנחלת בנימין תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, בפיגוע אתמול ברחוב מונטיפיורי נרצח סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב חן אמיר. המחבל, כאמל אבו בכר, ירה לעברו של אמיר בטווח קצר ופצע אותו באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים איכילוב בת"א, תוך כדי פעולות החייאה, ולאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

האירוע החל כאשר שני פקחים שהיו רכובים על אופנוע הבחינו במחבל שעורר חשד לאחר שלא הגיב לקריאותיהם. הם נצמדו אליו וביקשו ממנו להזדהות. בשלב זה, המחבל שלף נשק ופתח בירי מטווח קצר לעבר אחד הפקחים. מיד לאחר מכן, הפקח השני ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, אמר הבוקר ב-103FM כי "זהו פיגוע יוצא דופן, לא רק בגלל התוצאות. מחבל מוכר, מגדוד ג'נין, פעיל שמזוהה כחצי שנה לפחות עם הג'יהאד האיסלמי. עולות שאלות איך הוא הצליח לחצות, מהבחינה המודיעינית ,שצריכות להיבדק".

"השאלה השנייה עוסקת במסלול החדירה שלו לישראל. תקופת הטרור התחילה בדיוק באירועים כאלה של חצייה אל ערים מרכזיות", הוסיף. "הנה רואים שגם אחרי המבצע 'בית וגן' בג'נין, יש להם אינטרס להראות שהם עושים פיגועים ומצליחים".