המחבל שרצח את חן אמיר ז"ל בפיגוע שאירע ביום שבת האחרון ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, ניצל פרצת אבטחה בקו התפר וחדר לשטח ישראל, כך מעריכים במערכת הביטחון. גם בשלב זה, במערכת טרם יודעים לסמן את המקום המדויק שממנו חדר המחבל את קו התפר.

"הגיבור הפרטי שלנו": חן אמיר שנרצח בפיגוע בתל אביב הובא למנוחות
"תמיד חייך": מנהלו של חן אמיר, שנרצח בפיגוע בתל אביב, נפרד בכאב  

אתמול הותר לפרסום כי השב"כ עצר בבוקר מספר חשודים, קרובי משפחתו של המחבל, בחשד כי סייעו לו. בשב"כ חוקרים האם המחבל תכנן לבצע את הפיגוע במהלך ההפגנות בצומת קפלן. בשב"כ מנהלים את החקירה ביחד עם חוקרי מחוז תל אביב. בין היתר נבדק אם החשודים סייעו למחבל בהגעה לתל אביב וברכישת הנשק שבאמצעותו בוצע הפיגוע. בשב"כ ממשיכים לחקור אם המחבל קיבל סיוע מגורמים כלשהם בכניסה לישראל ובהגעה לתל אביב. 

אחת הנקודות המרכזיות במוקד התחקיר היא כיצד קרה שמחבל שמוכר היטב למערכת הביטחון כבעל פרופיל גבוה בפעולה חבלנית כנגד כוחות צה״ל במרחב ג׳נין מצליח לחמוק אל מתחת לגובה הרדאר ולנצל ככל הנראה פרצת אבטחה בקו התפר ולחדור חמוש לשטח ישראל. 
כמו בכל אירוע מהסוג הזה, לאחר שמחבל מצליח לבצע פיגוע, במערכת הביטחון נערכים לניסיונות חקיינות ולפיגועי השראה נוספים ומכאן גם הכוננות הגבוהה בשטח. 

חן אמיר, סייר העירייה שנרצח בפיגוע בתל אביב (צילום: רשתות שימוש לפי סעיף 27)
חן אמיר, סייר העירייה שנרצח בפיגוע בתל אביב (צילום: רשתות שימוש לפי סעיף 27)

אתמול התברר בדיעבד על פיגוע ירי נוסף שהתרחש בשבת והסתיים ללא נפגעים סמוך ליישוב אבני חפץ. שלשום התקבל דיווח על ירי שבוצע סמוך ליישוב ולאחר סריקות במקום נמצא קליע, ובמערכת הביטחון מנסים, בעיקר באספקט המודיעיני, להתחקות אחר המחבל שביצע את הירי.

בלילה שבין שבת לראשון עצרו כוחות הביטחון ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בטרור, בעיקר באזור של חברון. לאור המצב הביטחוני, סביר להניח כי צה״ל יגביר שוב בימים הקרובים את הלחץ במעצר מבוקשים, כאשר במוקד, כמו בשנה האחרונה, צפון השומרון ובעיקר ג׳נין. 
זאת ועוד, צעיר בן 24, תושב אבו סנאן שבצפון נעצר בחשד כי פרץ לביתו של חייל תושב המקום, וגנב את נשקו האישי מסוג M16 ומחסנית מלאה בתחמושת.

חקירת המשטרה החלה לאחר שהחייל דיווח למשטרה שלשום כי הוא איננו מוצא את הנשק שהביא עמו לביתו מהבסיס שבו הוא משרת. 
בתום ביצוע פעולות חקירה ראשוניות, עצרו שוטרי תחנת גליל מערבי את החשוד בביצוע המעשה, כאשר בחיפוש שערכו השוטרים בקרבת ביתו איתרו את הנשק ובתוכו מחסנית מלאה בתחמושת, כשהוא מוסלק בתוך תעלת ניקוז. אתמול הובא החשוד לבית משפט השלום בעכו, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו.