לאחר שאנשי מחאת האלופים הצטרפו לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד ביטול עילת הסבירות, היום (שלישי) השתתפו בכירי מערכת הביטחון לשעבר במסיבת העיתונאים המיוחדת מטעם התנועה לאיכות השלטון, ובה שיתפו בתחושותיהם בדבר מעבר החקיקה והסבירו כיצד התקדמותה פוגעת בחיילי צה"ל. 

250 בכירים במערכת הביטחון: "מאשימים את ממשלת ישראל והעומד בראשה בפגיעה בביטחון הלאומי"
"יש אמירות שהתחלחלתי לשמוע": ח"כ בוארון מתייחס לסערת דבריו על אלוף פוקס
 
אלוף (במיל') דן הראל, סגן הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר אמר כי "החלטנו להצטרף לבג"ץ בנושא עילת הסבירות כי התחושה היא שהממשלה מפקירה את חיילי צה"ל בבתי הדין הבינלאומיים. זה יכול להיות בבתי דין של מדינות או בבית הדין הפלילי בהאג. לפי אמנת בית הדין בהאג ניתן להעמיד לוחמי צה"ל, שב"כ, מוסד ומשטרה לדין על ביצוע של עבירות המוגדרות כפשעי מלחמה. כיפת הברזל היחידה שהייתה לנו היא בית המשפט העליון".

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו אמר: "הממשלה הזו הפקירה בפה מלא את כל אותם משרתים. שתדע כל אם של משרת בצה"ל שהחל מלפני 10 ימים אפשר להעמיד כל חייל לדין בכל מקום. אין תקדים כזה באף ממשלה בעולם, והיא ידעה את זה מהרגע הראשון. הממשלה מתפקדת מול בית המשפט העליון כארגון מאפיה. דון קורליאונה היה מסמיק אם היה רואה מה עשתה הממשלה הזו בשבועות האחרונים. זו סחיטה באיומים לנסות להעמיד את בית המשפט במצב שבו הוא לא יכול לקבל את העתירות שבאות להציל את עם ישראל. כולנו מדברים בשם אלופי צה"ל, ראשי אגפים במוסד, בשב"כ וניצבים במשטרה".

רב-ניצב שלמה אהרונישקי, מפכ"ל המשטרה לשעבר: "המשטרה פועלת רק על פי חוק, וברגע שראש הממשלה והממשלה ההזויה שלו קובעת שהיא לא תציית לחוק - היא מכניסה את המדינה לאנרכיה. את הדבר הזה צריך להבין ולהפסיק. כבר היום הממשלה נמצאת בתקופה הגרועה ביותר בכל 75 שנותיה. השר לביטחון לאומי, עבריין מועד, מפרק את המשטרה, מתערב בחקירות ובעצם יצר פה מיליציות במקום משטרה אחת עם דרך אחת".

כרמי גילון, ראש השב"כ לשעבר: "חודש ספטמבר הקרוב הוא ספטמבר השחור. חודש שבו כל המפקדים והקצינים שנתונים לפיקודם ימצאו את עצמם בדילמה האם הם מצייתים לחוק או להוראות הממשלה"