דן מורנו, אחיו של עמנואל ז"ל, קצין סיירת מטכ"ל שנהרג בשנת 2006, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתכניתם ב-103FM, והתייחס ליציאת הספר "עמנואל מורנו המעט שניתן לספר", שמתאר את דמותו וחייו של אחיו. "מה שמיוחד מאוד בספר אלו 17 שנים בהן דמותו של עמנואל, לא רואים את התמונה שלו, ומצד שני נרקמת התמונה, והספר נותן אותה בגובה העיניים", ציין. 

הרמטכ"ל חושף: מדוע אסור לפרסם את תמונת עמנואל מורנו ז"ל? | צפו
אלמנתו של עמנואל מורנו: "לא קל לי כשבנט מדבר על החלל הפרטי שלי"

עוד סיפר: "את הקול שלו שמעו, אבל הספר נותן את הקול המדויק שלו, את התכונות המאוד מיוחדות של הענווה שלו. "לצערי, במשך 17 השנים הללו קצת פספסנו בדמות שלו. סוף סוף כותב שהתחבר לילדות, לשכונה, לכל הדברים שהם בגובה העיניים של עמנואל. החידוש הוא באמת החשיפה של הרקע המשפחתי או הרקע של הילדות".

דן המשיך להרחיב בנוגע לתרומתו של הספר בהיכרות דמותו של אחיו: "הרבה פעמים שואלים מה מיוחד ביכולת הרבגונית של עמנואל להצליח לומר עמדות כל כך ברורות  ולהצליח לחבק, אני חושב שעם הספר עוד שנה ועוד שנה אנו מגלים עוד שכבה. עמנואל היה מצליח עם סכין מנתחים לגרד בין דבר אחד שהוא ההכלה והחיבוק, והפלורליזם שחיינו אותו, עמנואל יישם אותו ברמה האישית ביכולת שלו להיות בתוך כל המגוון, ומצד שני באותו סכין לגרד את הנגע שהוא לא קשור מה שרוב הציבור חש".

"כל מי שמסר את נפשו ידע לחלק בין העיקר לתפל. עמנואל היה בגובה שחסר לנו היום", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm