שר הביטחון יואב גלנט ערך אתמול ביקור חריג למדי בהר דב שבגבול לבנון ובמהלכו הזהיר את חיזבאללה: "אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה. אל תעשו טעויות, אנחנו לא רוצים במלחמה".

צרפת פועלת למניעת עימות בין ישראל לחיזבאללה
מפקד פיקוד צפון: "מי שרוצה לנסות אותנו, ימצא אותנו נכונים לכל אתגר"

 הכתב והפרשן הצבאי "מעריב", טל לב רם, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחס למתיחות ההולכת וגואה בגבול הצפון. "אני מסתכל לא רק על הדברים הללו, גם על מה שבכלל קורה, הדברים האלה מעבר לאיומים מהווים רצון או ניסיון בישראל להביא בדיוק לכיוון ההפוך, שדברים לא יתחממו", אמר, והוסיף: "עם כל המתיחות שקיימת, התחושה או האווירה כאילו אנחנו ערב מלחמה עם לבנון קצת מוגזמת ומופרזת. מצד שני אנחנו יודעים עד כמה מהר אפשר להדרדר להסתבכות ואין ספק שחיזבאללה מרשה לעצמו הרבה יותר בגבול מאשר לפני שנה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד הדגיש כי "יצא לי להיות בשבוע שעבר בסיור של בכירים בצבא שלנו, באווירה על הגבול, בתחושה, במתיחות בין שני הצדדים, קצת מזכירה את לפני 2006. איך כשאתה מגיע לסיור תצפית ישר מהצד השני מגיעים שני פעילים ממגדל סמוך. נראים לגמרי פעילי חיזבאללה כמו שראינו בעבר. אין אמנם נשקים בחוץ שלופים, אבל ההערכה בצבא שיש אקדח מתחת לחולצה או נשק בתיק. אנחנו עוד שלב אחד כבר נגיע לשם".

"כשאתה מסתכל על המתיחות והמצב צריך לזכור שאיראן מאוד דוחפת את חיזבאללה ומנסה לגרום לו לעשות פעולה, וצריך לזכור שאנחנו בונים שם מכשול. ושלוש, אין ספק שחיזבאללה מזהה בהזדמנות, את הריבים אצלנו, כהזדמנות למתוח את המשוואות. ואת זה אתה רואה בתהליך ברור", טען. "כשאתה מסתכל על כל התהליך אנחנו יכולים להגיע למצב שמתוך אירוע מסויים אנחנו יכולים למצוא אותנו מדרדרים".

כמו כן, כאשר נשאל האם נסראללה לוקח בחשבון את האיומים של שר הביטחון או שהוא רק מחכה להזדמנות, הסביר: "נסראללה מודע לעוצמות של צה"ל, של חיל האוויר, מבין את המחירים שהוא יכול לשלם. אין לי כוונה להיכנס לראשו של נסראללה, אבל תראו גם איפה לבנון. גם נסראללה התחמש מאוד, פרסמנו לאחרונה בשינוי של כל מה שקשור למערכות ההגנה האוויריות, אבל צריך לזכור מה המצב בלבנון, שאם הוא יוצא למלחמה הוא מפרק את לבנון לגמרי".

חסן נסראללה, חוסיין אמיר עבדוללהיאן (צילום: Hezbollah Media Office/Handout via REUTERS)
חסן נסראללה, חוסיין אמיר עבדוללהיאן (צילום: Hezbollah Media Office/Handout via REUTERS)

"זה לא כזה מובן מאליו, זה לא רק הוא מאיים על ישראל. גם אנחנו עדיין מאיימים על נסראללה ומרתיעים אותו, ולא בהכרח באמירה כזו או אחרת. אני כבר לא מסתכל רק על נסראללה, אני מסתכל על איראן", הבהיר, והתייחס לסוגיית כשירות צה"ל נוכח המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "מהי בעיית כשירות? שמענו את הדברים אתמול של דובר צה"ל, הבעיה בפגיעה מהסוג הזה, שאחרי פגיעה קשה אתה צריך תקופה ארוכה של שיקום. אתה לא יודע לאמוד בדיוק את הנזק. במצב שאנחנו נמצאים היום עוד לא היה הניתוח המרפא. הפגיעה שאתה מתאר בכשירות רק תגדל".

לסיום, הודה לב רם כי "מה שדובר צה"ל אמר אתמול או שלשום הם דברים מטרידים שידענו, וככל שהזמן יעבור הפגיעה בכשירות יכולה להיות חמורה יותר ונראה לי שבצד השני מזהים את זה. כל מה שהיה לפני ארבעה חודש ועמד כהתרעה אסטרטגית, המצב הפנימי אצלנו, ההתרסה של חיזבאללה במגידו, והמשברים האמריקנים, היום חמור יותר בכל אחד מהפרמטרים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM