סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, לשעבר בפרקליטות הצבאית וכיום פרשן לענייני בית הדין הבינלאומי בהאג, וחבר בתנועת הביטחוניסטים, שוחח היום (שישי) עם אריה אלדד ברדיו 103fm על הקשר בין עילת הסבירות והחשש להעמדה לדין של קציני צה"ל בשל ביטולה. 

זעקת הלומי הקרב: "הרבה שמים קץ לחייהם בגלל שאין להם מהות לקום אליה בבוקר"
"מפגש אינטרסים אדיר": מדוע סעודיה מעוניינת בנורמליזציה עם ישראל?
 
"בשתי מילים פשוטות - אין קשר", השיב נחרצות. "הרי בית הדין הבינלאומי בהאג פועל ועוסק, זה בית משפט פלילי, הוא עוסק בעבירות של פשעי מלחמה, העבירות החמורות ביותר בסקלת המשפט הפלילי והפלילי הבינלאומי. חיילי צה"ל לא עושים עבירות, הם פועלים להגנת המדינה, מלווים בייעוץ משפטי, כשפוגעים במטרות, במחבלים יש לווי של ייעוץ משפטי. המלחמה נעשית כל כולה בהתאם לדין. יש את המקטרגים שאומרים שהמדינה היהודית בעצם זה שהיא מגנה על עצמה וצבא ההגנה לישראל מגן על העם היהודי והבית הלאומי מבצע עבירות כי הוא פוגע בפלסטינים ללא הבחנה ומתוך כוונה לבצע ממש רצח עם. זה הטיעון". 

על הטיעון לפיו עצם הישיבה של יהודים ביו"ש הוא כבר פשע מלחמה, השיב: "בואו נפשט גם את הדברים האלה. מסמך מ־1919 מוועידת השלום בפריז, אחרי מלחמת העולם הראשונה, חילקו שם את כל האזור של מזרח התיכון למדינות מדינות. מסמך מדהים שאומר בפעם הראשונה 'נקים מדינה ששמה פלסטין', והייעוד היחיד לפי ההחלטה שמתקבלת שם זה להיות בית לאומי לעם היהודי. פעם אחר פעם הקהילה הבינלאומית הקצתה את כל השטח מהים ועד הנהר לטובת הקמת הבית הלאומי היהודי. שום דבר לא השתנה, האו"ם ניסה ב־47' לשנות את הדברים האלה באמצעות תוכנית החלוקה אבל הערבים דחו".

"השטח, הבעלות על המקום הזה, הוא שלנו. הכניסה ליהודה ושומרון, השחרור מידי הכובש הבלתי חוקי הירדני איננו מהווה שום דבר רלוונטי לצורך הטיעון המשפטי בבית הדין בהאג", הוסיף. "זה אחד הדברים למשל שאינם קשורים לחיילי צה"ל, זה לא מגביר את הסיכון, זה אחד הדברים שמדינת ישראל אומרת שזה חוקי ולכן בתי המשפט לא יעמידו לדין את מי שאחראי כביכול לפשע הזה של התיישבות בנחלת אבותינו. השינוי בעילת הסבירות לא ישנה לכאן או לכאן. מי שטוען שאנחנו נמצאים באופן בלתי חוקי ביו"ש ימשיך לשקר לעצמו וזה לא משנה אם בית המשפט הוא ימין או שמאל. צר לי לומר שאני מתבייש בבכירים האלה, כי הטיעון שלהם אומר שחיילי צה"ל הם באמת פושעי מלחמה אבל מי שמגן עליהם ומי שנותן את חסותם זה 15 שופטי בית המשפט העליון, אז עם כל הכבוד אני דוחה את טענותיהם בעשר אצבעות, ותנועת הביטחוניסטים, נתייצב בכל מקום כדי להגן על חיילי צה"ל מפני עלילות הדם האלה".

"הבכירים האלה יש להם אג'נדה פוליטית להתנגד לרפורמה, מה שהם עושים זה להפקיר את חיילי צה"ל, להצטרף לטיעוני האויב שיושב שם בהנאה רבה, לוקח עמדת הבכירים ומגיש אותו לבית המשפט הבינלאומי", תקף הירש. "עבאס, ראש רשות הטרור, לוקח עמדה של בכירים לשעבר, מגיש אותו לבית הדין ואומר 'אפילו בכירים לשעבר בצה"ל מודים שחיילי צה"ל הם פושעי מלחמה'. המערכה שמנהלת הרשות הפלסטינית היא לא רק נגד מדינת ישראל ועצם קיומה של המדינה היהודית, אלא גם פרסונלית כלפי כל האנשים. בית הדין פתח כבר בחקירה נגד מדינת ישראל, כדי לפתוח בחקירה בית הדין היה צריך לקבל החלטה האם קיימת מדינת פלסטין, ואם היא קיימת מהם גבולותיה. החלטת בבית המשפט הייתה להמציא מדינת פלסטין ולקבוע את גבולותיה במה שהם קוראים קווי 67'. בית המשפט המציא לעצמו שקר כל כך גדול".

בסיום דבריו אמר: "יש סכנה מבית המשפט הפלילי הבינלאומי לא בגלל טיעון משפטי ולא בגלל הרפורמה המשפטית – משום שבית הדין פוליטי לחלוטין, הוא לוקח את הנרטיב הפלסטיני ומאמץ אותו כדי לרדוף יהודים. ושום טיעון שיעלו לא יעזור בזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm