על רקע המתיחות הביטחונית: משלחת של מועצת השורא האיראנית ביקרה במהלך סוף השבוע בלבנון, סמוך לגבול עם ישראל. מי שהוביל את המשלחת, שאף נפגשה עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הוא ראש הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ של המועצה, וואהיד ג'לאלזאדה. 

חיזבאללה התקפל? התפתחות משמעותית בגבול הצפוני
גלנט בביקור חריג בגבול לבנון: "מזהיר את חיזבאללה - אל תעשו טעות"

במהלך הביקור שנערך בכפר שיעי במקום, הזכיר ראש המשלחת את דבריו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, לפיהם "ישראל חייבת להפסיק להתקיים", וכי היא "לא תתקיים בעוד 25 שנה מהיום".

במהלך הפגישה עם נציגי חיזבאללה, ניתנו למשלחת האיראנית שרידי מסוק, אשר לטענת הלבנונים נאספו לאחר שמסוק יסעור הופל על ידם במלחמת לבנון השנייה.  

מוקדם יותר, נפגש הבכיר האיראני עם פלגים פלסטינים בשגרירות האיראנית בביירות, כמו גם עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני ובכירים מקומיים נוספים. 

לאחרונה, נשמעו מספר איומים מכיוון בכירים בישראל כלפי ארגון הטרור, זאת על רקע החשש למערכה נרחבת שעלולה לפרוץ בקרוב בגזרה הצפונית. רק השבוע, ערך שר הביטחון יואב גלנט ביקור באזור, והזהיר: "אנחנו נדע להגן על אזרחי ישראל ועל מדינת ישראל בכל דרך. האויב צריך להבין שכאשר מדובר על ביטחון ישראל - כולנו מאוחדים.  לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים".

יואב גלנט בגזרת הר דב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט בגזרת הר דב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה. אל תעשו טעויות, אנחנו לא רוצים במלחמה, אבל אנחנו מוכנים להגן על האזרחים שלנו, על החיילים שלנו ועל הריבונות שלנו״, הוסיף.