גורמים ביטחוניים מזהירים כי כשירות הצבא בסכנה, זאת בשל קריאות אנשי המילואים שלא להתייצב לשירות ככל שחקיקת הרפורמה המשפטית תימשך על ידי הממשלה הנוכחית. סגן יו"ר הכנסת וחבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), שוחח על כך ב-104.5fm עם גדי נס.

גלנט: "מנסה להשיג פתרון לבעיית הכשירות, לא אתן יד לפגיעה בצה"ל"
אחרי התאבדויות הלומי הקרב: משרד הביטחון מקים צוות בדיקה
 
"אני חושב שקצת מגזימים ומתחילים לגלוש לתחום הפוליטי", אמר ואטורי בתוקף. "היום כבר אין סינון, גם תוך כדי צבא אנשים עוסקים בפוליטיקה, וזה ראוי מאוד שידעו שהם עצמם פוגעים בכשירות צה"ל. עצם האמירות האלה פוגעות בכשירות צה"ל וביטחון ישראל. הם יותר מידי בעקיפין תומכים במחאה, כחלק ממשפחת חיל האוויר, כואב לי כי מפקד חיל האוויר שתמיד היה אור בראש המחנה של החיילים, קם ואמר שיש פגיעה בכשירות. לדעתי צה"ל וחיל האוויר בפרט פועלים במלוא הקצב. אני לא רואה שום הפרעה לשירות הצבאי ולפעילות של צה"ל. מה פתאום הוא יוצא לבחוץ? שידבר בוועדת חוץ וביטחון עם שר הביטחון. שלא ינסו להשפיע עלינו פוליטית לשנות את דעתנו, במקומות אחרים קוראים לזה הפיכה צבאית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהמשך תקף את החלטתו של מפקד חיל האוויר להביע את עמדתו בנושא כשירות חיל האוויר וטען כי "נראה שהדברים מתנהלים בצורה כזו שמפקד בכיר יוצא החוצה ואומר 'זה פוגע בכשירות', אם זה עשרה סרבנים זה עדיין לא פוגע בכשירות. המפקדים הבכירים אמורים לטפל בסרבנות. לא היה כדבר הזה שאנשים מסרבים בעקבות מהלך פוליטי שלא נראה להם בכנסת. כל אחד הפך להיות מנהיג של הממשלה. אלה דברים שלא עושים ולא משנה באיזה צד במפה אתה נמצא. תגידו לי איפה הבעיות. למה לא שמעתי זאת בוועדת חוץ וביטחון מהקצינים הבכירים של צה"ל? ישבתי בישיבות שמעתי את הטענות ואפשר לשמוע זאת בהקלטה. לא שמענו שם קטסטרופה. לא שומעים את זה בחדרים הסגורים. מישהו פה עושה פוליטיקה והחליט להצטרף למחאה כי לא מתאים לו ממשלת נתניהו אולי".

עוד טען כי האחריות מוטלת על מפקד חיל האוויר. לדבריו, "אם הוא לא מצליח לנהל את הצבא -  שיפנה לראש הממשלה ויגיד לו שהוא לא מצליח. אם יש בעיה, בואו ותציגו אותה. שיכנסו את וועדת חוץ וביטחון ויגידו כי יש בעיה ואנשים לא מוכנים להגיע למילואים. אני שומע מאנשי מילואים שאומרים שיגיעו למרות הכעס שלהם על המהלך. יושבים אנשים באיראן ובלבנון שאומרים 'ישראל מתפרקת, בואו נסיים את התהליך ונפרק אותה לגמרי', אתה מבין שהאנשים האלה מסכנים את ביטחון ישראל".

עוד הוסיף בנושא: "לא משנה איזו ממשלה הייתה כאן, כל מפקדי חיל האוויר לדורותיהם ידעו להכין את הצבא למלחמה ולהגנה על אזרחי ישראל ולא אמרו שהם לא יכולים להגן עליהם כי נתניהו ראש ממשלה. זה בלתי נתפס. מי שמדינת ישראל כל כך חשובה לו שלא תהיה דיקטטורה כביכול, לא יכול לפעול לחיסולה של המדינה. ולכן הקצינים צריכים לתפוס את עצמם בידיים ולומר 'אנחנו מפקדים במוסד היררכי, דיקטטורי, זה לא דמוקרטיה, ולהבין שהם מנהלים את הצבא הזה. הכשלון הוא שלהם. לא שלנו. אנו עושים כמיטב יכולנו במהלכים פוליטיים, לא צבאיים, אנחנו לא ניטרליים, יש לנו דעה פוליטית, כדי שישראל תהיה דמוקרטית. מי שמתנגד יכול להתנהג בדרכים דמוקרטיות, אבל לא אנשי צבא. זה שהם יצאו להפגנות, הם לא התחילו היום, זה עוד מ2019 נגד שלטון נתניהו, אז לא הייתה רפורמה. מי שלא רצה את הרפורמה הזאת היה צריך להצביע נגד הקואליציה הזו". עוד הוסיף: "ישראל עדיין באותה כשירות, באותה מוכנות למלחמה ומוכנים בכל רגע להגנה על אזרחי מדינת ישראל".

רב אלוף הלוי פרסם את תכנית צה"ל לשנים הקרובות ושיתף את דאגתו בשל החלשת מערך המילואים והראה תמונת מצב קודרת, על כך הגיב ואטורי: "הוא לא צריך לחשוש אלא לפעול. לעצור את הדבר הזה ולבחון את הדברים, אם יש בעיה, אנחנו הכנסת בוועדת חוץ וביטחון. לא שמעתי דבר על הדבר הזה, הוא אמר 'אנחנו בכשירות מלאה', הוא סיפר על אחד שניים מחיל האוויר, ראינו את הזקנים שלא מועמדים לשירות שאומרים 'אנחנו סרבנים', זה לא נתפס ולא מרשים אותי".

"אם תפרוץ מלחמה או מישהו יתקוף את ישראל, אנחנו נחזיר אותו לתקופת האבן, לא יהיה חשמל ודלק בלבנון אם הם ינסו לתקוף אותנו, וזה בזכות הטייסים הנפלאים שיטוסו ויפציצו איפה שצריך. ישראל חזקה ויודעת להגן על עצמה", הבהיר בסיום דבריו.