חה"כ דני דנון, יושב ראש הליכוד העולמי, שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל בעקבות הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הרמטכ"ל על רקע משבר גיוס המילואים, וכשירות צה"ל. לדבריו, ישנה פגיעה במדינה וחוסן שלנו כאומה. 

כוחות הביטחון הרסו מבנים במאחז בלתי חוקי בבנימין; התושבים מחו במקום | צפו בתיעוד

"אני חושב ובצדק הצבא נזהר לצאת בכותרות ולדבר על מספרים ואחוזים - זה נכון ואני מצדיק את הקו הזה של הרמטכ"ל. כמובן שיש פגיעה. אנו בעיצומו של משבר, אי אפשר להעלים עין מכך, ולכן יש פגיעה בכל המערכות. יש כאלה שמנסים להעצים ולהאדיר את זה, ויש כאלה שמנסים לצמצם את זה. לפי דעתי אנחנו צריכים להיערך לעימות הבא - האויבים שלנו בחוץ כן נערכים לעימות הבא", אמר בפתח דבריו.

בהמשך, התייחס לרפורמה המשפטית ואמר: "אני לא מהשותקים, זה לא הטבע שלי, ושהיה לי מה לומר - אמרתי בצורה אמיצה. אחרי שעברנו את עילת הסבירות יש תמימות דעים בליכוד שצריך לנצל את התקופה להסכמות רחבות ולא להמשיך במאבק הזה. אני חושב שראש הממשלה בנושא הזה הוא כן עקבי. הוא אמר מההתחלה מה הוא רוצה לעשות, וזה הסוף. אני חושב שאפשר להגיע להסכמה רחבה סביב הועדה לבחירת השופטים, כי שהיא תיראה אחרת - אנחנו לא באים להשתלט עליה, אבל אנחנו כן רוצים להביא שינוי. מקווה שבאופוזיציה יוותרו על יצר המאבק בכדי להגיע להסכמות".

על התגייסותם של חלק מחברי הממשלה לטובת אלישע ירד, שנעצר בחשד למעורבות בתקרית הירי ליד הכפר בורקה, טען כי "הנושא נמצא כרגע בחקירה ואני קורא לאנשי השב"כ לפעול בצורה זריזה ומהירה כי הזמן עובד לרעתנו. צריך לבוא עם תשובות ברורות, כי יש כך טענות משני הצדדים. טענות חמורות לצערנו, אבל אני מאמין ברשויות החוק שלנו. בסוף, המערכות שלנו עובדות, אבל צריך לפרסם את העובדות ולעשות סדר – גם מבחינת הלחץ הבינלאומי זה הדבר הנכון". 

לסיום, עוד התייחס חבר הכנסת דנון להסכם הנורמליזציה המתגבש מול סעודיה. "אם ערב הסעודית נהפכת למעצמה גרעינית, זה לא יסתיים שם - מצרים והאמירויות לא ישבו בחיבוק ידיים. כשמדברים על נשק גרעיני למטרות שלום, זה מה שאמרו בצפון קוריאה ובאיראן, והדרך קצרה מאוד בסוף להפוך את זה למטרות צבאיות", ציין.

עריכה: דוד זבולוני 103fm