רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, בן 20 מהיישוב כרמי צור, לוחם ביחידת יהל"ם (יחידת מובחרת של חיל ההנדסה), נהרג הבוקר (שני) במהלך אימון שגרתי ביער קולה סמוך לאלעד, לא הרחק משטחי האימונים של בסיס "מתקן אדם". החייל הועלה בדרגתו מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. 

ככל הנראה אופן ז"ל איבד את הכרתו כתוצאה מהתייבשות ועומס החום בחסות השרב ששרר אתמול. צוותי רפואה שהגיעו למקום ביצעו בלוחם פעולות החייאה בסיומן נקבע מותו.

אופן ז"ל שהיה בשלבי ההכשרה, התגייס במרץ 2023 כחמישה חודשים בצה"ל, והיה מיועד להגיע בסוף ההכשרה ליחידת סילוק פצצות. אופן ז"ל היה במהלך אימון בשלבים הראשונים במסלול שנועד לפתח מיומנות בשטח פתוח, תנועות רגליות וזחילות. במהלך זחילה מפקד צוות זיהה אותו כשהוא שכוב על הרצפה במצב רפואי מורכב, הזעיק צוות רפואי לאחר מכן הוזנק פראמדיק היחידה שנתן לו טיפול רפואי. למקום הוזעק גם צוות מד"א ומסוק של 669 שטפלו בלוחם, אך למרות פעולות החייאה, רופא 669 קבע את מותו בשטח. בצה"ל לא הכירו רקע רפואי שלו.  

במהלך סוף השבוע עד יום ראשון היה בצה"ל עוצר אימונים בגלל עומס חום. ביממה האחרונה בוצעו בדיקות עומס חום, ובאזור חצות שירד עומס החום החליט קצין בדרגת סא"ל (מפקד בית הספר של יהל"ם) לקיים את האימון. בין השעות 4 ל-5 בבוקר, תוך כדי זחילה הלוחם התמוטט אחרי שזחל כמה מאות מטרים כשבצה"ל אומרים שהדבר נעשה בהתאם להנחיות. הלוחם היה עם ציוד לחימה מלא. במהלך האימון היו לוחמים שהתלוננו על כאבי ראש כתוצאה מתנאי מזג האוויר, חלקם שקבלו טיפול רפואי, נדרשו לשתות וחלק נדרשו למנוחה. 

בעקבות האירוע הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על עצירה מיידית של כל האימונים הרגליים והעצימים ביבשה ללא קשר למיקומו של האימון ונאסר לבצע כל פעילות גופנית רגלית או מאומצת למשך 24 שעות. בהודעה שיצאה ליחידות נכתב כי מאושרים רק אימונים סטאטיים במטווחים, אימונים רכובים ועל גבי כלים ממוגנים ופעילות במרחבים ממוזגים. בצה"ל הוכרז עוצר אימונים עד יום רביעי. בצה"ל מקיימים תחקיר פיקודי על האימון עצמו כדי לבדוק אם חרג מההנחיות או משיקול הדעת של המפקדים.