בית הדין הצבאי הרשיע היום (שני) חייל צה"ל בדרגת טוראי, אשר שירת כלוחם מעברים במשטרה הצבאית, בעבירה של המתה בקלות דעת, בגין גרימת מותו של רב"ט ברוך כברתה ז"ל, באירוע שהתרחש בתחילת חודש ינואר האחרון, ובעבירה של שיבוש הליכי משפט.

על פי כתב האישום שהגישה התביעה הצבאית, הנאשם נכנס לחדר מגורים שבו שהו חיילים אחרים, ונטל כלי נשק של חייל אחר, שבו מחסנית שהכילה כדורים. הנאשם הבחין בכך שנצרת הנשק במצב "בודדת", וביצע פעולות שונות בנשק, באופן שהביא לגריפת כדור לבית הבליעה ולירי כדור, שפגע בברוך ז"ל וגרם למותו הטראגי. לאחר מכן, ביקש הנאשם מחייל אחר שלא יספר על שאירע בחדר. כתב האישום הוגש לאחר חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. 

בעקבות הליך גישור שהתקיים בפני נשיא בין הדין הצבאי המחוזי, הצדדים הגיעו להסכמות לעניין הודאת החייל באשמה ולגבי העונש שיוטל עליו. בהתאם, הודה הנאשם בעבירה של המתה בקלות דעת, והצדדים ביקשו להטיל עליו עונש של שלוש שנות מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי וכן תשלום פיצוי למשפחתו של המנוח, אשר שולם להם מראש. התביעה הצבאית ציינה בפני בית הדין הצבאי, כי העונש המוסכם מחמיר ביחס לרמות הענישה הנהוגות, משקף את החומרה בה היא רואה את המקרה, ונועד למנוע אסונות עתידיים מסוג זה. בית הדין הצבאי ימסור את גזר הדין ביום 30 באוגוסט 2023.

אל"מ (במיל') עודד סבוראי ורס"ן מאי ארבל מהסניגוריה הצבאית מסרו: "היום הסתיים משפטו של החייל, שגרם בשוגג ובאופן טרגי למותו של חברו הטוב. החייל נטל אחריות מלאה על מעשיו באירוע, לאחר שבמסגרת הליך גישור, הפרקליטות הצבאית השתכנעה בכך שהוא לא שיחק בנשק כפי שחשדו מלכתחילה.

"בכתב האישום המתוקן שבו הודה החייל הובהר במפורש, שהוא חשש שהנשק, במצב שבו היה, מסכן את יושבי החדר והוא פעל בקלות דעת כשתיפעל את הנשק דווקא כדי להציל חיים, לנוכח הסכנה שחש. החייל היה עושה הכול כדי להשיב את הגלגל לאחור, אילו היה הדבר אפשרי. הטרגדיה היא שדווקא כשניסה להציל חיים, נטל הנאשם את חייו של חברו הטוב".