דרכו האחרונה: רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, שהתמוטט ומת במהלך אימון צבאי ביער קולה סמוך לאלעד, הובא הערב (שלישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הלווייתו החלה בשעה 17:30 והמונים הגיעו לחלוק עמו כבוד אחרון.

דודו של החייל שהתמוטט באימון: "מציאות חסרת תקדים"
"איך שולחים להתאמן בחום קיצוני?": קרוביו של הלל נחמיה אופן מתקשים להיפרד

אמו של הלל ספדה לבנה: "איך מספידים בן? בני היקר והאהוב. פניך פני מלאך, איזה עלם חמודות. היית אוהב שלום ורודף שלום", היא קראה בעצב. "זכית לקבל את תכונת השלום, את זיו פניה, את כישרונותיה. הלידה שלך הייתה נס, הכול היה מהר ואז התעוררתי וראיתי את הפנים היפות שלך לראשונה. מאז, היית מעל 20 שנה וחצי איתנו, הייתה לנו שבת שלמה ונפלאה יחד ועכשיו לא היה לנו נס שוב".
 
 בהמשך, ספדו להילל אחיו ואחותו. שמעיה, אחיו, אמר: "תראה כמה אנשים באו ללוות אותך, יום שישי האחרון באנו לאבא ואמא לשבת, כאב לי שסגרת שבת. ניסיתי להתקשר אבל לא היית זמין. לא יכולתי לדמיין שהפעם הבאה תהיה כשאני נפרד ממך. רציתי לשמוע את הקול שלך, שטוב לך, להתמלא סיפוק באח המוצלח שלי. כולך טהור, כזה לב טוב. אתה האח הראשון שלי, יש לי כל כך הרבה דברים להגיד עליך - הלכת כל כך צעיר. עכשיו אתה ליד אלוהים, תתפלל עלינו, על כל האחים. אוהב אותך מאוד אחי היקר".

אחותו, דינה, ספדה לו גם כן: "לא יכולה לתאר כמה שהיית אח טוב, כמה שהיית עמוס, הייתי מתקשרת אליך שתעזור לי במתמטיקה - אתה המשכת להיות בשלווה ובנחת אליי. כמה שהיינו שונים, זה רק חיזק את הקשר ביננו. ידענו לאזן אחד את השני. אני חושבת ומנסה לסכם חוויות וסיפורים. המשפחה הייתה הדבר שהכי חשוב בעולם. אני יודעת שאין אח כמוך, שמגיע עייף הביתה ועדיין דואג כל כך לבלות זמן עם אחותו".

הלל נחמיה אופן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
הלל נחמיה אופן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מפקד יחידת יהל"ם, אל"מ א', סיפר על אופן ז"ל: "היה אדם חייכן בעל צחוק מתגלגל ושמחת חיים, הקרין אור ואופטימיות סביבו. היה לוחם. יכולתו הפיזיות היו מהגבוהות בפלוגה, בדרכו המיוחדת סחף את הפלוגה אחריו. מכולם עולה דמות של בחור מרשים, לוחם, חבר טוב, אנושי וערכי". 

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק נכחה בהלוויתו של אופן ז"ל ומסרה: "יוצאת מהלוויה של הלל נחמיה אופן ז"ל בהר הרצל. מבינה עד כמה הפרחים הם ממש חלק מהתמונה: הפרחים שהלל הקפיד להביא לאמו בכל ערב שבת, מביעים אהבה, נתינה, אכפתיות, רף-דרישות עצמי גבוה מאד, דיוק, מסירות, אהבת השבת ואהבת המשפחה. זו הייתה דרכו של הלל ולנו נותר ללכת בדרכו, ולשאת את זכרו הטוב".

אופן ז"ל מהיישוב כרמי צור, היה בן 20 במותו ושירת כלוחם ביחידת יהל"ם (יחידת מובחרת של חיל ההנדסה). הוא הועלה בדרגתו מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. הוא מצא את מותו ככל הנראה לאחר שאיבד את הכרתו כתוצאה מהתייבשות ועומס החום בחסות השרב ששרר. צוותי רפואה שהגיעו למקום ביצעו בלוחם פעולות החייאה בסיומן נקבע מותו.

הלווית הלל נחמיה ז''ל, היום (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
הלווית הלל נחמיה ז''ל, היום (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

אופן ז"ל, שהיה בשלבי ההכשרה, התגייס במרץ 2023 כחמישה חודשים בצה"ל, והיה מיועד להגיע בסוף ההכשרה ליחידת סילוק פצצות. אופן ז"ל היה במהלך אימון בשלבים הראשונים במסלול שנועד לפתח מיומנות בשטח פתוח, תנועות רגליות וזחילות. במהלך זחילה מפקד צוות זיהה אותו כשהוא שכוב על הרצפה במצב רפואי מורכב, הזעיק צוות רפואי לאחר מכן הוזנק פראמדיק היחידה שנתן לו טיפול רפואי. למקום הוזעק גם צוות מד"א ומסוק של 669 שטפלו בלוחם, אך למרות פעולות החייאה, רופא 669 קבע את מותו בשטח. בצה"ל לא הכירו רקע רפואי שלו.