נמשכת המתיחות בין הדרג המדיני לדרג הצבאי. לאחר מספר מתקפות מצד הקואליציה, ראש הממשלה הוציא אמש הודעת גיבוי למפקדי וחיילי צה"ל. הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, העריך כיצד תסתיים המתיחות, והתייחס גם לפעילות צה"ל הלילה במחנה הפליטים בלאטה בסמוך לשכם.

15 מטענים מוכנים לשימוש: כוחות צה"ל השמידו מעבדת נפץ סמוך לשכם | צפו
במהלך פעילות סמוך ליריחו: שני מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל וחוסלו

בשיחה שערך הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתכניתם ב-103FM, התייחס לפעילות הלילה ביו"ש ואמר: "המטרה הייתה לאתר את מטעני החבלה. פוגעים באיזה מעבדה שם ומוצאים שבעה כאלה. ליד מוצאים מחסן עם שמונה מטעני חבלה וראינו את זה גם בג'נין – מטעני החבלה נועדו לפגוע בכוחות שנכנסים", ציין. 

עוד סיפר: "במקביל היה אירוע נוסף של תפיסת כוחות, ממש בכניסה לשכם. היה ירי של מחבלים לעבר עמדה צבאית, ומארב של כוח שלנו שזיהה את המחבלים ופגע ברכב, מחבל אחד נפגע והשאר ברחו. ברכב מצאו הרבה מאוד אמצעי חבלה". 

כמו כן, התייחס למתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט, סביב סוגית אי ההתייצבות של אנשי המילואים: "יומיים שלושה אחרי הסערה, סומנה כוכבית אדומה כלפי הצבא ומי אחראי למצב. האנשים בצבא לא מתעסקים בפוליטיקה אבל הם מבינים מה קרה ביומיים האחרונים. הקרע ביניהם אמיתי, זה לא משהו אישי, זה פער תפיסות מאוד גדול. זה לא עניין של קשה לנו או לא קשה לנו, יש אווירה מאוד קשה בצמרת. מבינים את הנזק האפשרי שיכול להיגרם. הסיפור הוא סביב ספטמבר, מתנקזים שם הרבה דברים ביחד, הגב"צים, חוק הגיוס – האתגרים עוד לפנינו".

סייע בהכנת הכתבה: שי איידלר 103fm.