גורמים במערכת הביטחון טוענים כי חלק מההתבטאויות של חלק מנבחרי הציבור מגבירות את מספר האנשים שלא מתייצבים למילואים, כך דווח היום (רביעי) בכאן 11. עוד צויין בדיווח שגורם צבאי בכיר אמר כי "המתקפות חסרות התקדים מחריפות את המשבר שהולך ומתעצם בין הדרג המדיני לבין הדרג הצבאי". 

"חייבים להציל את הצבא": הפגישה הדחופה של גלנט ודרעי על המשבר בצה"ל| דיווח
לא יתמוך במתווה הפטור לחרדים? ח"כ מהליכוד קורא ל"גיוס מלא"

מוקדם יותר, התקיים דיון חשאי בוועדת החוץ והביטחון, בו נמסרו נתונים על כשירות הצבא. בכאן 11 דווח כי בצה"ל לא מתלהבים מלמסור את הנתונים הללו, זאת בשל החשש להדלפות. מי שמסר את הנתונים במהלך הדיון  הוא אלוף עודד בסיוק, ראש אגף המבצעים. 

נתניהו על הודעת פיץ', עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ (צילום :עומר מירון / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ)

הדיון התקיים בשיתוף עם עדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, שבראשה עומד חבר הכנסת גדי איזנקוט. בדיון השתתפו מספר בכירים בצה"ל, ובמהלכו דנו בין היתר בהתכנות של השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית על כשירות הצבא ומוכנותו. כמו כן, מטעם דוברות הוועדה נמסר כי "עלתה התייחסות באשר לטיפול באי התייצבות לשירות פעיל. התופעה מטופלת והוצגו הצעדים למניעת התרחבותה". 

אתמול דווח בחדשות 13 כי שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם חבר הכנסת אריה דרעי, שוחח עמו על המשבר בצה"ל ונעזר בו לחשוב על דרכים אשר יובילו לפשרה בחוק הגיוס וירגיעו את הרוחות במדינה. לפי הדיווח, דרעי שוחח עם גלנט והיה מוכן ומקווה להגיע להסכמות.

לפי הדיווח, במגזר החרדי קיימת הנחה, לפיה אין סיכוי להעביר חוק גיוס בצל המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. בעקבות הנחה זו, גורמים חרדים מקווים לעצירת הרפורמה המשפטית ופועלים להפסקתה. מנגד, יש הסבורים כי הפסקת הרפורמה המשפטית תגרור אש לכיוון נושא גיוס החרדים.