שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29, נורו למוות היום (שבת) בפיגוע ירי בחווארה. אבי אלחרר, נהג הסעות שהיה בכפר בזמן הפיגוע העיד: "פגשתי אותם, הלכתי לתקן את המזגן ברכב. הם שאלו אם אני גם מאשדוד והתפתחה בנינו שיחה. דיברנו קצת ואז האבא אמר שהוא הולך לשטיפה ממול המזגנים. שמעתי יריות וישר ברחתי משם. אני לעולם לא חוזר לשם יותר. מפחיד. לא היו הרבה רכבים של יהודים. כואב לי ממש".

"בחייהם ובמותם לא נפרדו": שי ובנו אביעד נרצחו בפיגוע הירי בחווארה
פיגוע ירי בחווארה: שי ניגרקר ובנו אביעד הם הנרצחים במכון השטיפה

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בחווארה (צילום :דובר צה"ל)

חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהגיעו למקום העניקו להם תחילה טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה, אולם מאוחר יותר נקבע מותם. עקב הפיגוע שר הביטחון יואב גלנט יקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. כמו כן, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר קיים הערכת מצ"ב עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, על תגבור כוחות המשטרה בצירי התנועה ביהודה ושומרון.

על פי ההערכות, שני הנרצחים שהו בחווארה משעות הבוקר המוקדמות. הם עמדו ליד הרכב שהיה בשטיפה, ואז המחבל הגיע אליהם, ירה מטווח קצר מאוד ונמלט. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר סייענים ופרסו חסמים במרחב העיר שכם ובאזורים אחרים. גדוד סיור של גבעתי מתגבר את האזור כשברקע עדיין התרעות רבות בשטח.