צה"ל ממשיך הבוקר (ראשון) את המצוד הנרחב אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה, ורצח את שי סיילאש ניגרקר בן ה-60 ובנו, אביעד ניר בן ה-29. הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, התייחס להתפתחויות האחרונות בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, וציין כי הכוחות פעלו במהלך הלילה, בין היתר, גם בכפר עקראבה, שם בוצעו מעצרים והוחרמו מצלמות. על פי הערכות, המחבל עשוי להימצא באזור שכם או בכפרים מסביב, ושם מתמקדת הפעילות.

"שמעתי יריות וישר ברחתי משם": עדות מצמררת מהפיגוע בחווארה

"כל מי שנכנס לשטח A מבצע עבירה על החוק. ההמלצה היא חד משמעית לא להיכנס לאזורים פלסטינים, בטח לא לחווארה", הסביר בלב רם בפתח דבריו. "במקרה הזה כנראה שהיו שם עוד ישראלים. עד לפני שנתיים היו שלטים בעברית בחווארה והקשרים בין תושבי ההתנחלויות לפלסטינים היו יותר טובים. זה קצת מזכיר את האירוע בטול כרם ב-2001, כאשר שני פעילי חמאס חטפו ורצחו ישראלים שנכנסו לקנות שם כדי חרס".

"באירוע הזה", מציין לב רם, "שי ואביעד נכנסו כמה שעות לפני כן לחווארה, הסתובבו בכפר, טיפלו ברכב וידעו שהם שם. הם אפילו היו בקשר עם בחור ישראלי אחר שהיה שם. אני מניח שהם היו כמה שעות בתוך הכפר".

מדברים על זה שצריך לאבטח את הכביש הזה שעובר בחווארה הרבה יותר. 
"יש תכנית לעשות שם כביש עוקף, אבל זה לוקח זמן. אין כרגע דרך לפתור את המתיחות והמורכבות. לא תהיה ברירה, אלא לבנות שם כביש עוקף".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm