אלוף פיקוד דרום ומח״ט שומרון לשעבר, אלוף (מיל') גדי שמני שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103fm ופרש את משנתו על ההתקפות על בכירי צה"ל ועל המתיחות הגואה בחווארה לאחר הפיגוע אתמול.

המצוד אחר המחבל מחווארה נמשך: "ההנחה היא שהנרצחים שהו כמה שעות בכפר"
תקרית חריגה: יהודי רעול פנים יידה אבנים על ציר 60, צה"ל פתח באש ופצע אותו בינוני

"לפחות מבחינת צה"ל, עושים את מה שצריך לעשות. הבעיה היא שצה"ל פועל בתוך סביבה ממשלתית עונית שמקשה עליו מאוד את הפעולה", אמר בפתח הראיון. "כל ההתקפות על בכירי צה"ל, על אלוף פיקוד המרכז, כל עידוד המטורפים שיוצאים החוצה ומגבירים את החיכוך. יש פה ממשלה שיש בתוכה גורמים שבאופן מוצהר מלבים את האש".

לאחר מכן הסביר: "בחווארה יש סנטימנט מאוד חזק של נקמה, זה ברור לגמרי, אבל לא צריך סנטימנט בשביל לעשות פיגועים נגד ישראלים. חווארה הפכה לסמל לפלסטינים. מה יצר את הסמל? זו ההתנהגות הבזויה של אותם פורעים ששרפו בתים וההתבטאות המטופשת של סמוטריץ' שהיא לא מקרית, זו תגובת הנגד. זה הפך לסמל של התנגדות, של מאבק. וחבל שזה קרה".

"לא צריך סיבה מיוחדת בשביל שהפלסטינים יעשו פיגועים, אבל חווארה על אחת כמה וכמה. יש פה מצב שבמשך שנים רבות מאז שנתניהו עלה לשלטון ולמעשה מחזק את החמאס. מי מניע את הפיגועים בשטח? חמאס. יש פה מאבק אמיתי ובמקום לאחד כוחות עם השכנים שלנו, למשל הירדנים, עם הרשות, באה ממשלה ומחרבת הכל. קודם כל מנסה לפגוע בצה"ל ופוגעת בצה"ל מבפנים", הוסיף.

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בחווארה (צילום :דובר צה"ל)

לאחר מכן אמר: "אין מקום שלא היינו בו. עדיין רוב האנשים בשטחים הם אנשים שלא עוסקים בטרור. הכביש העוקף היה צריך להיות גמור כבר מזמן, הוא היה מונע הרבה חיכוך. לפני כמה שנים העבירו אותו למשרד התחבורה. מירי רגב, איפה הכביש בחווארה? הכל פוליטיקה, אף אחד לא מתעסק בביטחון. הגורמים בממשלה שרוצים להסית את השטח ולהבעיר אותו, לא רק סמוטריץ' ובן גביר אבל בעיקר, הם נותנים את הטון בממשלה".

"לגבי הפיגוע אתמול, אין פה שום עניין של מחסום", הדגיש. "כביש כזה נעשה בחודש, לפעמים גם בפחות. אין שם שום בעיות של בג"ץ, יש בעיה אחת - העבירו את זה למשרד התחבורה, וזה לא מעניין אותם בכלל. יכול להיות שיש פה ממשלה שרוצה למשוך אותנו לעימות צבאי". 

בסיום הראיון אמר: "אנו צפויים לראות המשך של הסלמה בשטח, מה שאנו רואים עכשיו זה רק הפרומו. נסראללה מבין מה קורה, הם יחכו להזדמנות. הם כל הזמן מושכים את החבל. הם מבינים שיש פה חולשה וממשלה שפוחדת מהצל של עצמה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm