רינה סטמקר, בת זוגתו של שי ניגרקר, שנרצח יחד עם בנו אביעד בפיגוע בחווארה, התראיינה היום (ראשון) ל'מעריב' לאחר הטרגדיה הקשה ושיתפה בתחושותיה ועל אירועי אתמול, "שבוע שעבר הוא חגג יום הולדת 60 ושבוע הבא היינו אמורים לחגוג 20 שנה יחד". 

הפיגוע יוביל להסלמה? "בחווארה יש סנטימנט מאוד חזק של נקמה"
המצוד אחר המחבל מחווארה נמשך: "ההנחה היא שהנרצחים שהו כמה שעות בכפר"

"לא ידעתי כלום. הוא יצא בבוקר, אמר שהוא עושה עבודות באוטו עם הבן וחוזר", סיפרה רינה. "הוא שלח לי תמונות עם חברים משם. בשלב מסוים התקשרתי והוא לא ענה לי. הגרושה שלו התקשרה ואמרה לי שקרה משהו, שיש פיגוע. דודה שלו התקשרה וצעקה בטלפון ששי הלך והתחילה לבכות. לא האמנתי. הוא כל הזמן הולך לשם. אני גם הייתי איתו שם כמה פעמים. כולם בחווארה הכירו אותו. שבוע שעבר הוא חגג יום הולדת 60. היינו בצימר עם חברים. הוא היה בנאדם מדהים, אנחנו ביחד 20 שנה שבוע הבא. הוא גידל את כל הילדים שלי, היה כמו אבא. הוא עשה הכל לילדים שלי, לא חסר להם כלום".

גבריאל סטאמקר, אחיו החורג של אביעד, הנרצח בפיגוע: "ישנתי צהריים, התקשרו אלי באחת, פתאום התחלתי לראות שיש יותר מדי טלפונים, אמא שלי התקשרה לאחותי אמרה סעו לשם ותראי מה קורה. בדרך שאני נוסע לשם התקשרתי לבת הגדולה של סיילס (שי) והיא אמרה לי שירו בהם, נסעתי לאמא שלי וסיפרתי לה שסיילס והבן שלו נרצחו בחווארה. שבת קשה מאוד, אי אפשר לשכוח את השבת הזו. הוא היה נוסע שנים לשם, יש לו חברים שם, היה מסתפר שם, מטפל ברכב. אני חושד במקום החדש של השטיפת רכבים".
 
"אני שומר שבת. לא ידעתי שהוא נסע לחאוורה. בשבת בצהריים התחלתי לקבל הרבה טלפונים, אני לא עונה ואז זה המשיך והמשיך. אשתי ענתה. נסעתי לאמא שלי כי היא הייתה לבד בבית, באמצע הנסיעה אני מתקשר לבת הגדולה שלו, היא אמרה לי זה הם. כבר בנסיעה לאמא שלי ידעתי שהם נרצחים. היה לי קשה מאוד לבשר את הבשורה לאמא שלי, התקשרתי לאחותה של אמא שלה. היה צעקות ובכי בבית. השיחה האחרונה עם אמא שלי הייתה בחווארה ואז הוא הפסיק לענות. 20 שנה הוא חי עם אמא שלי, היה כמו אבא בשבילי, חיתן אותי. היה הסנדק של הבן שלי. היינו קרובים אליו מאוד. קשה לשמוע", הוסיף.

זירת האירוע בחווארה (צילום :TPS)