יורש העצר הסעודי בן סלמאן, נפגש בסוף השבוע עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן, בערב הסעודית. בתקשורת הסעודית דווח כי הצדדים דנו בהתפתחויות הבינלאומיות והאזוריות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אלוף (מיל') גיורא איילנד, שוחח הערב (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית ב־103FM והתייחס לשיפור מעמדה של טהרן בחצי השנה האחרונה. "האיראנים הגיעו למסקנה שאם ישראל תהיה בעימות פעם מול עזה ופעם מול חיזבאללה, ישראל תדע להסתדר כמו שעשתה בעבר, אבל אם האיראנים יצליחו לתמרן בכל הזירות - ישראל תוכל להתקשות בזה ולא לעמוד בו. הפער הכי גדול שהיה לטובת ישראל מול השליחים של איראן, היה הנשק המדויק, אבל הם הצליחו לפתור את בעיית הנשק המדויק - לכן הם מרגישים שמעמדם האסטרטגי הוא טוב ועם היכולת שלהם לשלב בין הזירות, הם יוכלו להקריס את מדינת ישראל".

ראש אמ"ן לשעבר מדגיש: "נסראללה מחפש תירוצים, הוא חייב את ישראל"
"הנרטיב מתורגם לפרסית": האם ישראל עלולה להיקלע לעימות בצל המשבר בצה"ל?

עוד ציין: "בזה הם מאמינים - זה לא אומר שזאת תוכנית אופרטיבית שמחר עושים אותה, אבל זה כבר מעבר לחזון של אחרית הימים. זה אומר שבראייתם, תוך שנים ספורות, הניתן יהיה לממש אותו. זה האיום על ישראל ואני קורא לו איום קיומי. אם התרחיש הזה יקרה, אנחנו נהיה באתגר בסדר גודל של מלחמת יום כיפור, למרות שהוא שונה מאוד באופיו. הנתונים האלו מדאיגים מאוד והם צריכים להדאיג".

בהמשך, התייחס למחאת המילואימניקים ואמר: "אני לא מסכים עם מפקד חיל האוויר. רבים מהטייסים ממש מצפים ומחכים לרגע שהם יוכלו לחזור בראייתם לקוקפיט. לא נדרש מראש הממשלה לעשות 'חזרה' בלתי אפשרי מבחינת פוליטית. ולכן, לפי דעתי, לא נדרש פה יותר מידי. יישארו פה מחלוקות פוליטיות אבל לפחות ניתן יהיה ליצור איזושהי רגיעה, ולהחזיר את הדבר החשוב ביותר שהוא האימון.  הבעיה היא בעיית האימון והיא לא רק בגלל הרפורמה המשפטית".

לסיום, הבהיר כי "אני לא במערכת ולא מודיעים לי כל יום, אבל אני יודע מתוך שיחות כאלה ואחרות שהאיראנים בחודשים האחרונים מרגישים טוב יותר. עם זאת, הם טועים. הם טועים כי כשהם רואים הפגנות בתל אביב, הם חושבים שאלו כמו ההפגנות באיראן - שאם הן בסדר גודל כזה, זה אומר שהמדינה מתמוטטת. הם לא מבינים שבמדינה דמוקרטית, גם אם יש הפגנות, המדינה ממשיכה להתקיים. בראייתם הם מחשבים את ההיחלשות של ישראל עוד מעבר ממה שבאמת קורה, אבל זה בפני עצמו מסוכן, כי אם זה יפתה אותם להתחיל מערכה - גם אם ננצח בה, אף אחד מאיתנו לא רוצה לחוות את החוויה של מלחמה מורכבת כזאת. יש לישראל יכולות מדהימות שיכולות להפתיע גם אותם, אבל לא הייתי רוצה להעמיד את הדברים האלה למבחן".