אישה נרצחה וגבר נפצע באורח קשה בפיגוע ירי לעבר רכב שהתרחש היום (שני) בכביש 60 בדרום הר חברון. שרת ההתיישבות אורית סטרוק הגיבה לאירוע וקראה להחזיר את מדיניות המחסומים: "עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל היעדר החלטה מתבקשת: כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור". השרה פנתה לשר הביטחון יואב גלנט ואמרה: "ההחלטה בידיך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא".

פיגוע בדרום הר חברון: אישה נרצחה מירי, אדם נוסף נפצע קשה
בפעם השנייה תוך יממה: צה"ל יירט כלי טיס בגבול עזה, כיפת ברזל הופעלה 

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר: "חווינו פיגוע רצחני נוסף סמוך לחברון. מחבלים שפלים ומוגי לב, שבפחדנותם הרבה פועלים נגד אוכלוסיה אזרחית חפה מכל פשע, וכל חטאם של הנרצחים והנפגעים - שיהודים הם. זו אינה 'התנגדות' ומוגי הלב הללו אינם נלחמים נגד 'הכיבוש' המדומיין, אלא יוצאים שטופי מוח למשימות רצח בדם קר. אין שום אומץ וכבוד בפעולתם ובמקום 72 בתולות - בקרוב הם יפגשו את לוחמינו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה ללשכת רה"מ בבקשה להקדים ככל האפשר את כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, ומסר: "התנהלותו של שר הביטחון גלנט היא רכה מידי וחייבים לעלות מדרגה. אנחנו בגל טרור וחייבים לפעול בהתאם".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס אף הוא לאירוע ואמר: "פיגוע קטלני בדרום הר חברון, מחבלים נתעבים רצחו בדם קר אישה ופצעו קשה אדם נוסף. אני שולח ניחומים למשפחה על האובדן הקשה ומתפלל עם כל עם ישראל לרפואת הפצוע. כוחות הבטחון לא ירפו מהרוצחים, מרדף ועוד מרדף עד שישיגו אותם. מול הטרור נדרשת יד קשה ונחושה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "המחשבה על ילדה קטנה שאמה נרצחת מול עיניה, בלתי נתפסת. אני מבקש להביע תנחומים למשפחתה של הנרצחת, לאחל החלמה מהירה לפצוע ולחזק את ידי כוחות הביטחון, שפועלים בכל החזיתות".

ח"כ דן אילוז (הליכוד) אמר: "פיגוע רודף פיגוע ואין משילות. עלינו להחזיר את ההרתעה ולא להמתין עוד רגע אחד. אסור לנו לתת לטרור להרים ראש. ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) אמר על הפיגוע: "דרושה נקמה, דם יהודי אינו הפקר".

השרה אורית סטרוק: "עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת: כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. 
שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא. לא חושבת שלמדינה יש עסק עם נקמות, היא צריכה לתת ביטחון. תמיד בגלי טרור הכבישים היו סגורים, אנחנו לא יכולים לנסוע על הרוב המכריע של כבישי יו"ש רק כי אנחנו יהודים וישראלים".

ח"כ רון כץ (יש עתיד) אמר: "פיגוע רודף פיגוע. עוד משפחה שחייה לא ישובו להיות כפי שהיו, מחבל נתעב שרוצח אישה מול עיניה של ילדה בת שש בלבד", הוא הוסיף: "‏אני סומך על כוחות הביטחון שישימו ידם על המחבלים הארורים, תנחומיי למשפחת הנרצחת ותפילות לרפואה שלמה של הפצוע".

ח"כ נאור שירי הגיב לפיגוע הקשה: "לא ייתכן שמי שצרחו וחגגו בזירות פיגועים כמי שמצאו שלל, דיברו גבוהה גבוהה על החזרת המשילות והביטחון לאזרחי ישראל כשהיו באופוזיציה, יתלוננו, יאשימו כבישים ולא ייקחו אחריות כשהם בממשלה".