חבר הכנסת אביחי בוארון, התראיין היום (שני) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב103FM ושוחח עימם על ההסלמה הביטחונית באיו"ש, לאור הפיגועים האחרונים בחווארה, על המדיניות הביטחונית שכשלה לטענתו ועל אחריותה של הרשות הפלסטינית. 

"אחות בלב ובנפש": חברתה של בת שבע שנרצחה בפיגוע נפרדת בעצב

בוארון, התבקש להגיב לדבריו האחרונים אותם צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאור התדירות הגוברת של הפיגועים בגזרת יהודה ושומרון: "מדינת ישראל חייבת לחשב מסלול מחדש ולבחון האם הקונספציה הבטחונית ביו"ש כשלה. מדינת ישראל חייבת לבחון מחדש את יחסיה עם הרשות הפלסטינית".

לדבריו: "אני לא מחפש אשמים, בטח לא בימים כאלה. אם הולכים שנתיים אחורה, בשנת 2021 מספר ההרוגים עמד על 3-5, מספר נמוך פי 10 ממה שיש לנו בשנת 2022 ופי 11 ופי 12 ממה שיש לנו בשנת 2023. זה דורש חשיבה מחודשת על כל הקונספציה הביטחונית של המדינה ביהודה ושומרון. האשמים והאשמה לא יחזירו את המתים".

עוד הוסיף בוארון: "אם נמשיך לחפש אשמים לא בטוח שנציל את הנרצחים הבאים חלילה ונמנע את הפיגוע הבא, שלא יבוא. מה שימנע זה אם נדע שעשינו הכל, אין לי ספק שאם ננהג בחוכמה נוריד את המספרים למטה. וזה להטיל ספק במצב הקיים, בוודאי כשאנו רואים שהוא מוביל אותנו פעם אחר פעם לעלייה אקספוננציאלית במספר הנרצחים והפיגועים".

בהמשך דבריו ציין: "לא האשמתי את גלנט, לא מאשים את נתניהו ואפילו את אלוף פיקוד מרכז לא האשמתי לרגע אחד. גם נתניהו, עם כל היותו קוסם, לא עליו האחריות בצורה מוחלטת. האחריות היא על כל אחד ואחד בדרג המדיני והביטחוני. צריך להטיל את הספק בקונספציה הקיימת, והיא כשלה. מה שאני דורש מכל אחד שמחזיק עמדה זה לבוא ולומר שאם הרשות מחנכת את בניה להרג ולשנאת ישראלים, אם היא מאדירה שהידים, אם היא משלמת משכורות למחבלים, היא אומרת למפגע הפוטנציאלי הבא לך תבצע את זממך. אם היא עושה את כל זה, אני לא מוכן לשתף פעולה עם האויב".

בסוף הריאיון סיכם בצער: "בטוח שרוב האוכלוסייה הפלסטינית, לא מעניין אותה טרור. להמשיך לעשות את אותם דברים עוד שנה ועוד שנה, לצערי נמשיך לספור את מתנו ולא נשנה את הסטטיסטיקה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm