ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הגיעו הערב (שני) לזירת הפיגוע הקשה בהר חברון, בו נרצחה בת שבע נגרי ז"ל. השניים קישרו את גל הטרור הנוכחי למעורבות האיראנית.

"אחות בלב ובנפש": חברתה של בת שבע שנרצחה בפיגוע נפרדת בעצב
ביקורת בקואליציה על המצב הביטחוני: "מדינת ישראל חייבת לחשב מסלול מחדש"

"השינוי המשמעותי ביותר שקורה קשור למימון האיראני, ולהכוונה שלה, שמחפשת כל דרך לפגוע באזרחי ישראל", ציין שר הביטחון והוסיף: "אנחנו נגיע אל המחבלים ונעשה פעולות נוספות שיבטיחו את ביטחון ישראל, ואת גביית המחיר ממי שאחראי לכך".

"רוצה לשלוח תנחומים למשפחה, אם מסורה שנקטלה באופן כל כך אכזרי. אני מבקש גם לשלוח ברכבת החלמה לפצוע", אמר ראש הממשלה. כמו גלנט, נתניהו התייחס לסוגיה האיראנית: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור. היא מכוונת ומעודדת ע"י איראן. אנחנו פועלים מסביב לשעון, כדי להשיג את המרצחים וגם את אלה שמנסים לרצוח את אזרחי ישראל. עד היום השגנו את כולם, וגם את אלה נשיג".

השר יואב גלנט וראש השב''כ בזירת הפיגוע בהר חברון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
השר יואב גלנט וראש השב''כ בזירת הפיגוע בהר חברון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גורמים בצה״ל מודים כי לא הייתה תגובה באש מאחר ועמדה צבאית באזור לא זיהתה את הפיגוע אלא רק שמעה את הירי. תחילה, אומרים בצה"ל כי רכב המחבלים שממנו בוצע הירי נמלט ויש מאמץ רב לכתר על העיר חברון מכל הכיוונים וגם על כפרים נוספים באזור. יש תגבור של הגנה בעיקר סביב צירי התנועה, והוקפץ גדוד נוסף ואף כוחות מיוחדים לצורך המרדף אחר המחבלים.

כרגע ביהודה ושומרון יש 23 גדודים והרבה מאוד כוחות. במקביל נמשך המאמץ לאתר את המחבל מחווארה. בצומת הכבשים יש עמדה צבאית מאוישת עם ארבעה לוחמים, אמנם העמדה לא זיהתה הפיגוע אלא רק שמעה.

בצבא אומרים כי כרגע טרם יודעים להגיד האם היה כאן מימוש של התרעה ידועה והדבר יתברר רק כאשר ידעו מי המחבלים. בצה"ל סבורים כי מדיניות הסיכול בשטח רחבה ויש לצבא חופש פעולה מלא. כמו כן, בצה"ל מדגישים כי רק הצבא צריך להיות זה שפועל בשטח ולא יוזמות פרטיות שפוגעות בביטחון.

בתוך כך, ראש הממשלה נפגש מוקדם יותר עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, לפגישת עדכון ביטחונית. בפגישה, נכח גם המזכיר הצבאי, האלוף אבי גיל.