במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, משטרת ישראל וצה״ל, נעצרו במהלך חודש יולי מספר אזרחים ישראלים, תושבי כפר קאסם, בחשד לקבלת אמל"ח רב ואיכותי. כך, הותר היום (חמישי) לפרסום. כמו כן, ברשותם אותרו שני מטעני חבלה מתוצרת איראנית ואמל"ח רב נוסף.

מחשש לחיסולים ממוקדים: ארגוני הטרור בעזה הגבירו כוננות - ושלחו מסר לישראל

בפשיטה של לוחמי שב"כ, ימ"מ ומג״ב על מתחם מגורים בלוד אותרו אזרחים ישראלים נוספים שהתכוונו להשתמש באחד מהמטענים האמורים, למטרות פליליות. מהחקירה בשב"כ עלה כי חיזבאללה פעל לגיוס והפעלה של תשתית מבריחים בישראל לטובת קליטת אמל"ח חריג והפצתם לגורמים שונים, בהם גורמים פליליים.

מטען חבלה מתוצרת איראן שנתפס על החשודים בהברחת אמל''ח לחזיבאללה (צילום: תקשורת שב''כ)
מטען חבלה מתוצרת איראן שנתפס על החשודים בהברחת אמל''ח לחזיבאללה (צילום: תקשורת שב''כ)

נגד העצורים; גלאל חרסא (28), אחמד עיסא (30), מוחמד עיסא (39), תושבי כפר קאסם ותושב לוד, נוח עאסם (30), הוגשו כתבי אישום בפני ביהמ״ש המחוזי (מרכז) באשמת עבירות נשק. 

גורם בכיר בשב״כ מסר: "פרשיה זו ממחישה פעם נוספת את המאמצים של גורמי טרור מחיזבאללה ומאיראן לנצל את אזרחי ישראל הערבים לפעילות ביטחונית כנגד המדינה. כמו כן, עלה בחקירה כי התפר בין הביטחוני לפלילי הינו דק ביותר.

על רקע מקרה זה ומקרים נוספים, במערכת הביטחון מזהים מעורבות גוברת של חיזבאללה גם בניסיונות העברת אמל"ח לטובת טרור באזורי יהודה ושומרון.