סא"ל (מיל') ירון בוסקילה ("הביטחוניסטים"), שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ בתכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על המתיחות מול חיזבאללה, והתייחס, בין היתר, לגזרה הנוספת שמטרידה את צה"ל בימים אלה.

המחאה זלגה למלש"בים? "גם תמורת כלא, לא רוצים להתגייס תחת דיקטטורה"

"הפרסום של שר הביטחון לא בא במקרה", הסביר בוסקילה בהתייחס להצהרתו של גלנט. "הוא רוצה להעביר גם מסר לחיזבאללה, שישראל לא תחשוש להיכנס לעימות ולסבב לחימה אם נסראללה באמת יחצה את הקווים או ישחק את המשחק הזה בצורה שישראל לא תוכל שלא להגיב. המסר הוא בעיקר לחיזבאללה ונועד גם לארה"ב, כי בסופו של דבר אם יש סבב לחימה, צריך איזושהי תמיכה בינלאומית וגיבוי אמריקאי".

לדבריו, "כל מה שרואים כאן הוא בהכוונה איראנית, ולאיראנים נח מאוד שישראל תיכנס לסבב לחימה ותיפגע. סבב לחימה יתיש אותה, ישראל תחשוף חלק מהיכולות שלה, וזה יפגע ביכולת שלה להתכונן לעימות איראני. צריך לזכור שחיזבאללה הוא רק כלי בידי איראן לעימות עם ישראל. בסופו של דבר נסראללה לא רוצה להיכנס לעימות כזה מול ישראל, הוא היה רוצה שזה ייעצר ולא לשחק את המשחק הזה כי זה בורח לו מהידיים. גם אם ישראל תפגע בסאלח עארורי, כמו שנרמז שישראל תפגע בכל מי שמשלח את פיגועים".

מה הסיפור של עארורי?
"סאלח עארורי זה ארכי טרוריסט, במקור נולד ביהודה ושומרון סמוך לרמאללה, ישב בכלא, אם אני זוכר 15 שנה, ועבר לטורקיה. עכשיו הוא בביירות וחושש מאד שישראל תפגע בו. הוא איש חמאס שהפעיל מרחוק את חוליות הטרור. חלק מהפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון היו של חמאס, מה שלא היה שנים. חלק היו באחריות הג'יהאד האיסלאמי וארגונים אחרים, אבל לא של חמאס. עארורי מנסה כרגע להכניס את חמאס לתוך האירוע בעיקר ביהודה ושומרון, והפיגועים קשים. ישראל מבינה שהוא הולך על כל הקופה, ולכן אמרה שתחסל אותו, אבל הוא בביירות וזה ידחוף את חיזבאללה לתוך האירוע. נסראללה לא רוצה, לנסראללה נוח עם הפינג פונג הזה, הוא שומר על אש קטנה. זה לא נוח לנסראללה להיכנס למערכה ארוכה כי הוא רק ייפגע, וכרגע בכל הפרובוקציות שהוא עושה הוא מרוויח נקודות. הוא הבהיר לעארורי ולאיסמעאיל הנייה שהם לא יכולים לפעול מתוך לבנון".



בהתייחס לפעילות המעצרים הנרחבת ביו"ש, אמר: "יש הרבה לילות כאלה. יש פה לחץ ציבורי על צה"ל. פיגוע מוצלח נותן השראה לפיגועים אחרים וצה"ל רוצה לעצור את זה ומעביר מסר דרך המעצרים האלה שהוא לא יבחל לצאת למערכה בתוך יהודה ושומרון ויגיע גם למעצר בכירים אם יצטרך. צה"ל מנסה להשתלט על האירוע שלא יגלוש מיהודה ושומרון".

לאחרונה יש הרבה הברחות אמל"ח מחיזבאללה ואיראן שמגיע לגורמי פשיעה בחברה הערבית. מה הקשר לגורמי טרור?
"יש קשר ישיר. כל האלימות שאנחנו חווים בחברה הערבית, קרתה בגלל שהיא מוצפת בהרבה נשק. בסופו של דבר לעבריינות יש הרבה מוטיבציה אבל אין לה יכולת לממש פגיעה פיזית באנשים. כשהשטח מוצף בכל כך הרבה נשק, הרבה יותר פשוט. צריך לומר בצדק: צה"ל לא מצליח לשמור על גבול ירדן בצורה טובה, כמויות האמל"ח שזולגות פנימה הן אדירות, אגף בהכוונה איראנית. נתפסו מטעני חבלה שמי שהיה בלבנון מכיר אותם היטב. אלה מטענים תקניים. חלק נתפס וחלק נכנס יחד עם הרבה נשק תקני. יש פה אחריות משמעותית לצבא על האירוע הזה. זה לא רק של המשטרה. צריך קודם כל למנוע מהאמל"ח לזלוג פנימה וזה תפקידו של צה"ל. אם רואים פה רציחות במגזר הערבי, חלק מהאחריות פה מוטלת על צה"ל והוא צריך לפעול ולמנוע את ההברחות האלה ולשמור על גבול ירדן הרבה הרבה יותר משמעותית. החברה הישראלית נפגעת מזה".