בצל איומי חיזבאללה, ולאחר ששר הביטחון העביר מסר חד משמעי לארגון הטרור הלבנוני, הזהיר הבוקר (רביעי) אלוף (מיל') גרשון הכהן כי "מערכה קטנה של יומיים יכולה להפוך מהר למלחמה". בשיחה עם גדי נס בתכנית ברדיו צפון 104.5FM העריך כי "חיזבאללה מוכן יותר למלחמה מאשר ב-2006".

"כמויות אמל"ח אדירות בהכוונת איראן": הגזרה הנוספת שמטרידה את צה"ל

מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר הסביר כי "חיזבאללה התארגן, אבל זה לא אומר שיש לו עניין במלחמה. יש לו עניין ללכת על סף המלחמה, הוא יודע להתגרות ולהשפיל אותנו. ניקח את מה שקרה עם הסכם הגז והמרחב הימי. עצם זה שהוא הכניס את עצמו לתוך הדיון עם איום שאם לא מקבלים את האינטרסים הלבנוניים... הוא לא התכוון למלחמה, אבל עצם זה שמדינת ישראל נאותה להצעה ו-ויתרה על 800 קמ"ר בים - חיזבאללה רותם את זה לזכותו. יותר משהוא רוצה מלחמה, הוא רוצה להשתמש באיום המלחמה, ופה צריכה מדינת ישראל להיות מאוד מתוחכמת". 

"הכל מתחיל בנו", הבהיר גרשון הכהן, "איך אנחנו מרגישים את עצמנו. אסור לנו להרגיש חסרי יכולת. יש לצה"ל יכולת, גם עם כל הבעיות של חצי השנה האחרונה. הבעיה עם מלחמת יום כיפור הייתה שזיהינו היערכות מצרית, היינו צריכים לפרש את ההכנות למלחמה, והיו להיערכות סימנים מעידים מאוד ברורים. במערכת החדשה חיזבאללה, מערכת הסימנים המעידים הצטמצמה מאוד. המעבר של חיזבאללה ממצב שגרה לחירום יכול להיעשות במהירות".

בסיום דבריו, הדגיש הכהן: "מהר מאוד מערכה קטנה של יומיים, תקרית בגבול שהופכת ליום או יומיים קרב, יכולה להפוך למלחמה, כי המערכת של חיזבאללה כבר די פרוסה בשטח. חיזבאללה ערוך בשיטה אחרת, אנחנו צריכים לארגן את היחידות, לצוות אותן לקרב ולהביא אותן אל החזית, בחיזבאללה גם צריך לעשות הכנות. יש לו מערכת הכנות שידועה לנו. צה"ל בהחלט לוקח ברצינות את האיום".