על רקע הלך הרוח המדיני והחברתי בדמות הרפורמה המשפטית וההפגנות נגד סעיפי החקיקה, עולה השאלה האם המציאות הביטחונית בשלל הזירות המקיפות אותנו ממשיכה להתלהט. יוסי קופרווסר, ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר תא"ל (מיל'), שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס ברדיו 104.5FM והביע את דעתו על המתרחש בזירה הצפונית. 

בעיה מבצעית מסוג חדש: "חיזבאללה מוכן יותר למלחמה מאשר ב-2006"

"אין ספק שהמתח עולה כי יש ביטחון גובר אצל חיזבאללה, זה נובע גם מהמסרים מהאיראנים וההבנה לגבי הרפיסות של ישראל", טען בפתח דבריו, "אני חושב שלאורך השנה האחרונה, התנהלנו ברפיסות. בראש ובראשונה מול הסכם הגז. גם לאחר מכן כתוצאה מכך חיזבאללה הגביר את הפרובוקציות שלו, ישראל לא הגיבה על האוהלים ועל הפיגוע במגידו. אני בטוח שחיזבאללה יודע שלישראל יש יכולות משמעותיות לפגוע בו. העוצמה הזו היא עוצמה אמיתית, אנחנו לא מזלזלים ביכולות של חיזבאללה. צריך יותר נחישות".

על האפשרות למלחמה כוללת, אמר קופרווסר: "זה תרחיש ייחוס שבהחלט צריך לקחת אותו בחשבון, היכולות הללו לא מומצאות אלא אמיתיות, כל הדברים הללו צריכים להילקח בחשבון, הוא לא בהכרח יתממש אבל צריך להיות ערוכים אליו. פעולה של חיזבאללה יכולה להביא להתרחבות הלחימה".

בסיום דבריו, הדגיש ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר: "יש ויכוח בינינו לבין האמריקנים זמן רב על השאלה האם לשלול מהאיראנים נשק גרעיני או את היכולת לייצר נשק גרעיני. האמריקנים לא עושים דבר כדי למנוע זאת, זה אומר שהם השלימו עם המציאות הזאת. אנחנו לא אוהבים את המציאות הזאת, וזה לב הוויכוח בינינו לבין האמריקנים במשך שנים".