שר הביטחון יואב גלנט הציג היום (רביעי) לעמיתיו האמריקאים את השאלות של מערכת הביטחון הישראלית בנוגע להשלכות של תכנית הגרעין שסעודיה רוצה לקדם כחלק ממאמצי הנורמליזציה. גלנט נפגש עם שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון ברט מקגורק ועם עוזרת שר החוץ האמריקני ברברה ליף.

שר הביטחון הציג לעמיתיו האמריקנים רשימת שאלות מקצועיות שגובשה ע״י מערכת הביטחון מבעוד מועד ובראשן העיסוק בהסדרי הביטחון סביב מעגל ההעשרה של דלק גרעיני לצרכים אזרחיים העומד ביסוד הדרישה הסעודית מן האמריקאים - כיצד יעבדו ההסדרים הביטחוניים הקשורים בהסכמים אלו ובנושאים נוספים הקשורים עם סעודיה. האמריקנים ידונו בכל הפרטים בדרגים מקצועיים ויחזרו עם תשובות אל מערכת הביטחון במסגרת שיח מקצועי ואסטרטגי מול שר הביטחון הרמטכ״ל וגורמים נוספים.

שר הביטחון יואב גלנט נואם בפניי מתגייסים (צילום :טל לב רם)

בפגישתו עם עוזרת מזכיר המדינה ברברה ליף, שר הביטחון סקר את פעולות צה״ל ביו״ש נגד גורמי הטרור, וציין כי איראן פועלת גם בזירה זו להעברת כספים והברחת אמצעי לחימה לשם ביצוע פיגועים. השר גלנט הדגיש כי מערכת הביטחון תמשיך ותפעל ביד קשה כנגד פעילי הטרור תוך בידודם מהאוכלוסייה האזרחית. שר הביטחון הביע את הערכתו על הגיבוי הפומבי שנתן הממשל האמריקני לפעולות מערכת הביטחון נגד גורמי הטרור ביהודה ושומרון.