קצין צה"ל ושלושה לוחמים נפצעו הלילה (חמישי) באורח בינוני וקל בפיצוץ מטען חבלה בשכם במהלך אבטחת כניסת מתפללים לקבר יוסף. הלוחמים פונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בילינסון .

בצל המתיחות: במערכת הביטחון מזהים ריסון במתיחות עם חיזבאללה
גלנט הציג לעמיתיו האמריקאים שאלות לגבי תכנית הגרעין בסעודיה

מדובר צה"ל נמסר כי פיצוץ המטען התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון ולא במסלול כניסת האזרחים. בנוסף כניסת המתפללים לקבר יוסף נמשכה כסדרה. מבית החולים בילינסון נמסרי כי שניים מהחיילים כבר שוחרר לביתם, בעוד פצוע נוסף וכן החייל הפצוע בינוני נשארים בשלב זה באשפוז.

שר הביטחון, יואב גלנט, מסר: "איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה ללוחמי צה״ל שנפצעו הלילה בשכם. אנשי כוחות הביטחון פועלים יומם ולילה לביצוע משימתם החשובה - שמירת חיי האזרחים וסיכול הטרור, אנחנו אוהבים אותם ומוקירים את פעולתם".

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי לקחו אחריות על הפעלת המטען. על פי דיווחים פלסטינים, זמן מה לאחר הפעלת מטען הופעל אחד נוסף. במהלך כניסת הכוחות לשכם, התפתחו הפרות סדר קשות במהלכן יודו אבנים ונזרקו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. על פי דיווחים פלסטינים ולטענת הסהר האדום כ-39 נפצעו בעימותים, בינהם כאלה המוגדרים במצב בינוני-קשה. 

"זה יכול היה להיגמר בתוצאות קשות יותר"

הכתב והפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם, טל לב רם, שיתף בפרטי הלילה הסוער ב-103FM. "הכניסה אתמול לקבר יוסף, כניסה גדולה, תקופת הסליחות. יום כיפור שמתקרב וראש השנה. כמו תמיד נכנס כוח לפני, כמעט כל כניסה היום יש לחימה לפני", הסביר לב רם בפתח השיחה. "הכוחות נכנסים בציר אחר כדי לאבטח את אותם מתפללים ודרך אותו ציר, בשעות הלילה, כוח של אגוז שנע שם באופן רגלי עולה על מטען שהניחו מחבלים".

עוד עדכן כי "קצין ועוד שלושה לוחמים נפצעים, מפונים משם. שלושה מהם קל, אחד בינוני. זה יכול היה להיגמר בתוצאות קשות יותר. זה נותן סימן למה שמתרחש ביו"ש. רק אתמול בבוקר צהריים פיגוע ביציאה הדרומית מחברון, פיגוע דריסה ללא נפגעים והמחבל נורא. שעות הערב, פיגוע דקירה, המחבל עצמו הרוג".

בנוסף, טען לב רם: "ככל שאתה רואה את המציאות ביו"ש אתה רואה באופן מובהק שההסלמה כאן איתנו להרבה זמן, היא מגוונת, על אזורים גיאוגרפים רבים, הרבה מאוד נשק חם אבל גם פיגועי דריסה ודקירה. זה נראה שכל פעם זה עולה מעט".

"אם אתה מסתכל על כלל הגזרות, דיברו לא מעט על לבנון, דווקא ברמת המתיחות במערכת הביטחון רואים ירידה מסויימת. יש ירידה מסויימת, אני אומר את זה בזהירות, בגבול הצפוני, הזירה הנפיצה ביותר וקרובה יותר לרתיחה. ותשימו לב גם לרצועת עזה, זה כבר שבועיים שהפרות הסדר על הגדר מתרחשות", אמר לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm