הותר לפרסום: סמל מקסים מולצ'נוב בן 20 הוא הלוחם שנפל הבוקר (חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים. מולצ'נוב בן 20, עלה לישראל מאוקראינה והתגורר בהרצליה, היה לוחם תותחנים והועלה לדרגת סמל לאחר מותו. הודעה נמסרה למשפחתו.

לוחם צה"ל נהרג בפיגוע דריסה במחסום מכבים
"קלטתי שזה מחבל וקפצתי עליו": אחד ממנטרלי הפיגוע בי-ם משחזר את רגעי האימה

מ"פ סוללה ג' בגדוד 411, סרן יונתן פרימור שפיקד על סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל: "מקסים היה קודם כל בן אדם זהב, חייל בודד שעלה מאוקראינה, השאיר את המשפחה מאחור כי היה לו חשוב לעלות לישראל, להתגייס לצה"ל ולהיות לוחם. בחור שמח, חייכן, שהיה עוגן לחברים שאיתו בצוות ובפלוגה, עשה דברים נפלאים בצבא, גם בסוף הטירונות תרם מח עצם והציל חיים. גם כשעלה לפלוגה בקו לבנון שימש כטען באירוע מבצעי, גם במשימות בקו איו"ש עשה בצורה מצוינת, אדם שהיה משמעותי בפלוגה, לוחם מעולה".

"מקס הוא ילד יוצא דופן שתמיד עם חיוך על הפנים, על אף הקשיים הרבים שחווה והעובדה שעלה לישראל לבד ונאלץ להתמודד עם קשיי השפה, הוא תמיד שמח לעזור לכולם", אמרה עליו ענת סער, מי שהייתה המדריכה שלו בכפר הנוער הדסה נעורים, לאחר שתרם מח עצם לילד בן 12 - והציל את חייו.

בפיגוע הדריסה שהתרחש הבוקר נפצע לוחם באורח קשה, שניים נוספים נפצעו באורח קל. בנוסף, גבר בן 41 שככל הנראה עבד בדוכן בצד הדרך נפצע גם הוא בפיגוע. 

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל חצה בשעות הבוקר רגלית את מחסום חשמונאים לעבודתו בישראל עם היתר העבודה שלו כפי שעשה בכל בוקר. הרכב ששימש אותו לפיגוע הדריסה לא היה רכב שלו, אלא רכב ישראלי עם לוחית זיהוי ישראלית. הוא הגיע למעבר מהצד הישראלי, עשה פרסה לפני המחסום, דרס את ארבעת הישראלים שהלכו על השול בצד הדרך, ונמלט לכיוון מחסום חשמונאים.

במחסום, מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון שנערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה"ל, זיהו את הרכב הדורס בעקבות העיקום בפח של הרכב והבינו שמדובר במחבל. הם ירו לעבר לעברו וחיסלו אותו. 

מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שיבא תל השומר, ד"ר יורם קליין, עדכן: "הגיע אלינו הבוקר חייל פצוע קשה לאחר דריסה, הגיע לא יציב עם סימנים ברורים של חבלת חזה ובטן. לאחר התחלת טיפול ובירור התחלתי לקחנו לחדר ניתוח והשתלטנו על הדימום. כרגע התייצב, יש דרך ארוכה לפניו, מצבו קשה".