תא"ל (מיל') אמיר אביבי, מנכ"ל "הביטחוניסטים", שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm על המצב הביטחוני בישראל, והזהיר: "נושא האסירים הביטחוניים מאוד רגיש ויכול לייצר עוד גלים של פיגועים, צריך להתנהל בצורה זהירה".

בכירי חמאס והג'יהאד נפגשו עם נסראללה - ושלחו מסר לישראל

בפתח תכנית הרדיו, השניים שוחחו על סוגיית ביקורי האסירים הביטחוניים, לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש להגביל את הביקורים, וראש הממשלה התנגד: "נושא האסירים הביטחוניים מאוד רגיש בחברה הפלסטינית", הבהיר אביבי. "זה בקלות יכול לייצר הצתה ועוד סיבה לייצר אירועים ופיגועים, לכן צריך להתנהל בצורה זהירה. נכון, אסור שבית כלא יהפוך למלון למחבלים וצריך שימלא את יעודו, אך לצד זה חייבים בעת הזאת להתנהל בצורה שקולה. לפעמים לא צריך לדבר על זה בתקשורת, פחות לדבר".

על דבריה של חברת הכנסת טלי גוטליב, שאמרה כי "שב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים", הגיב אביבי: "אני חושב שזה נורא ואיום, עמד על זה גם ראש הממשלה. לא ייתכן שחברי כנסת ושרים פשוט יוצאים נגד הכוחות שלנו, שמגנים עלינו כל יום ואומרים אמירות כאלה, מזעזע".

בהמשך, התייחסו השניים לפגישה שנערכה בסוף השבוע בין נסראללה לבין בכירי חמאס וג'יהאד אסלמי בבירות: "רואים שיש פה מערכת איראנית שמסונכרנת לחלוטין בין איראן, חיזבאללה, ג'יהאד אסלאמי וחמאס", הסביר מנכ"ל "הביטחוניסטים", "זה רק מחזק את העניין שהסיכוי למערכה רב זירתית, במערכה שהיא מתואמת בין כל הכוחות, להעברת מידע, יכולות והתבססות של חמאס בלבנון, בשיתוף איראן וחיזבאללה, זה משהו שקורם עור וגידים".

הוא המשיך: "בסופו של דבר, הג'יהאד האסלאמי זה מיליציה לכל דבר וענין. ממומנים, מאומנים ומכוונים על ידי איראן. בדיוק כמו חיזבאללה באותה מערכת שהולכת ומתחזקת. יש פה בניין כוח משמעותי, יש פה בשלות וכל גפרור יכול להצית את הדבר הזה ברגע שזה יתאים לאיראנים. כרגע האיראנים משמים את חיזבאללה, את החמאס ואת הג'יהאד, כמה שהם יכולים ומרכזים את המאמץ שלהם בעיקר ביהודה שומרון עם פיגועים בהצלחה לא מבוטלת. יגיע היום והם יכולים להפעיל את המערכת הזאת מולנו".

יואב גלנט במסר לחיזבאללה (צילום: שחר יורמן)

"בסוף השבוע התעמתו עשרות פלסטינים מעזה עם כוחות צה"ל", ציין מינץ. אביבי הגיב כי "אין ספק שלאורך זמן האסטרטגיה של חמאס, לעשות הפגנות מול הגדר, זו אסטרטגיה שלא ראינו אותה בתקופה האחרונה. חמאס לא שוקט על שמריו. בונים תשתיות תת קרקעיות, מתחמשים בהיקפים מאד גדולים רקטות וכל הזמן מחפשים איך לאתגר את ישראל ומרכזים את המאמץ שלהם ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים. בודקים איך לגרום לישראל לדמם בכמה שיותר זירות, מצד שני בלי לדרדר את המצב יותר מדי למלחמה".

"נחבר את כל מה שאמרת לפיגוע הדריסה שבו נהרג לוחם צה"ל, חייל בודד. חמאס לקח אחריות על הפיגוע", הוסיף מינץ. בתגובה, הסביר אביבי כי "הפיגוע הזה בוצע ע"י פלשתיני בן 40 שיש לו אישור עבודה בישראל, יש לו חמישה ילדים. פיגוע שאפשר ללמוד ממנו. כשבאים לדבר עכשיו על 30 שנה לאוסלו, להבין שאנחנו יצרנו פה ביצה ענקית שניזונה כל הזמן מהסתה ומשנאה ליהודים ולישראלים. בביצה הזאת יש המון יתושים ואנחנו מדברים כל הזמן איך לטפל ביתושים ולא עוסקים ברצינות איך לטפל בביצה שנוצרה באופן דרמטי בהסכם אוסלו. מחר אנחנו עושים משהו גדול בנושא הזה יחד עם המכון הירושלמי ובהחלט הגיע הזמן שישראל תתחיל לחשב מסלול מחדש. הביצה הזאת רק הולכת וגדלה. עשינו בעצם הסכם עם מרצחים ומחבלים שבגנטיקה הכי בסיסית שלהם רוצים לחסל את מדינת ישראל".