בעקבות הוראת השר לביטחון לאומי לצמצם את ביקורי משפחות האסירים החל מהיום (ראשון), ועדת החירום העליונה של תנועת האסירים החליטה לפתוח בשביתת רעב המונית בשבוע הבא: "פוגעים בקודש הקודשים שלנו מתוך מחשבה שניכנע".

"פוטנציאל של איום, השלכות מסוכנות": הצעד של בן גביר יסלים את המצב הביטחוני?

תנועת האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל הכריזה כי בשבוע הבא, בתאריך ה-14 לספטמבר, תחל שביתת רעב כפעולת מחאה על הצעדים בהם רוצה לנקוט הממשלה ומערכת הביטחון כדי להקשות את תנאי המאסר.

השביתה נקבעה לתאריך ה-14 לספטמבר, יום לפני ערב ראש השנה, כהצהרת כוונות כדי להפעיל לחץ על ישראל מראש, מבלי שהאסירים יצטרכו לשבות בפועל, בתקווה שישיגו את מטרותיהם עוד קודם.

ועדת החירום העליונה של תנועת האסירים הלאומית הפלסטינית מסרה: "בהמשך למדיניות התוקפנות נגד כל מה שהוא פלסטיני, והרחבת הניסיונות לפגוע בכל דבר מקודש, בא לפנינו הקיצוני בן גביר עם החלטה חדשה שפוגעת בקודש הקדושים שלנו בכך שצמצם את הביקורים לפעם בחודשיים, מתוך מחשבה שאנו עלולים להיכנע או להתעייף לנוכח התוקפנות והיהירות שלו".

כלא גלבוע (צילום: רויטרס)

לפי הודעת האסירים, "לאחר ההתקפה על הלחם והמים שלנו, היום הוא תוקף את האימהות, הנשים והילדים של האסירים. לאור כל אלו, עלינו לנקוט עמדה ולנקוט בפעולות התואמות את היקף התוקפנות. החלטנו לפתוח בשביתת רעב פתוחה בדרישה להפסיק את כל ההחלטות והמדיניות שננקטו על מנת להגביל אותנו ואת תנאי חיינו".

כזכור, על פי הדיווחים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את שב"ס להגביל את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים מיהודה ושומרון לתדירות של פעם בחודשיים במקום פעם בחודש. בתגובה, השיב בן גביר: "כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש. ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק. כל גוף שלטוני חייב לפעול בהתאם לנהלים, לפקודות ולחוק".