במערכת הביטחון תוקפים בחריפות את התנהלותו של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ואומרים כי כמו במקרים קודמים, השר בן גביר מייצר אוויר חם שגורם לנזקים ובפועל לא משנה דבר בשטח. 

בן גביר יודע את האמת: יש לו בלון ענק שצריך לנפח כל פעם מחדש | בן כספית

נכון לעכשיו, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הבהיר באופן הברור ביותר כי החלטה בסוגיית דחיפות ביקורי המשפחות את האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל תתקבל רק לאחר דיון של כלל גורמי הביטחון בראשותו, ההנחיה שנתן השר בן גביר לשב״ס לצמצם את ביקורי האסירים הפלסטינים בכלא עומדת לכאורה עדיין בתוקף ולכאורה היא תקפה כבר החל מאתמול, לאור כך שהשר לביטחון לאומי שלח את ההנחיה לשב״ס בסוף השבוע ונכון לעכשיו עדיין לא ביטל אות

למרות שכאמור ראש הממשלה נתניהו כינה את ההחלטה "פייקניוז" משום שלא אישר אותה, ארגוני הטרור כבר מנצלים את הפערים בתוך הממשלה והכריזו אתמול על שביתת רעב החל מהשבוע הבא. בהודעת ועדת החירום העליונה של תנועת האסירים הלאומית הפלסטינית נכתב כי "ההחלטה החדשה מטרתה לפגוע בקודש הקודשים שלנו, תוך מחשבה שאנחנו נכנע או נתעייף לנוכח התוקפנות והיהירות של בן גביר כהמשך להחלטות קודמות שקיבל".

בהודעת עוד נמסר מטעם האיסרים כי הם החליטו לפתוח בשביתת רעב בדרישה להפסיק את כל ההחלטות והמדיניות "שננקטו על מנת להגביל אותנו ואת תנאי חיינו". במערכת הביטחון מתנגדים באופן נחרץ להחלטת השר לביטחון לאומי ותוקפים אותו על התנהלות חסרת אחריות בקופה ביטחונית מתוחה מאוד, שבה להסלמה בבתי הכלא פוטנציאל לפגוע עוד יותר באינטרסים ישראלים בהקרנה על גזרוה עימות מול הפלסטינים.

בן גביר, אומרים במערכת הביטחון, מודע היטב כי מהלכים מהסוג הזה יוצרים השפעה שלילית על השטח גם אם בסופו של דבר ישראל לא מממשת אותם. מה שקורה במקרה הזה, מוסיפים הגורמים, הוא הגרוע ביותר, מכיוון שבן גביר באופן מודע לא מתייעץ עם גורמי הביטחון לפני שהוא יוצא בהצהרות והנחיות לגורמי המקצוע שכפופים אליו למרות שהוא מבין היטב את ההשלכות על גזרות ביטחוניות שאינן תחת אחריותו, אבל כל זה אינו מעניין אותו, אלא רק מה שעומד באינטרסים הפוליטיים שלו בבחינת שיח עם קהל הבוחרים שלו.

הוא (בן גביר) ביקש לשנות את המצב בבתי הכלא אבל מערכת הביטחון וראש הממשלה מנעו ממנו ליישם את המדיניות. המרוויחים הגדולים מההתנהלות הזאת הם ארגוני הטרור מכיוון שבאופן שבן גביר הוציא את הדיון החוצה, את ביטול ההנחיה של בן גביר הם יציגו כהישג שלהם בגלל איומי ארגוני הטרור בהסלמה.

במערכת הביטחון מתייחסים להתנהלות הקוטבית בתוך הממשלה בתחושה כי יד אחת מדליקה את השטח ואילו היד השנייה מסתובבת עם מטפים ומכבה את השרפות, רק שמתישהו, מוסיף אחד הגורמים בציניות, יגמרו המטפים. 

בן גביר מסר בתגובה: "אוהב מאוד את אותם גורמי ביטחון אנונימיים שמתדרכים נגדי, אבל יודע שהם עושים זאת כי הם שבויים בקונספציה. מבחינתם תמיד תמיד צריך להתקפל בפני מחבלים רוצחים, לא להרגיז הטרוריסטים ותמיד "לקנות" שקט שמתפוצץ עלינו. שמח שבמשרד לביטחון לאומי הקונספציה התחילה להשתנות, יש יותר ויותר אנשי מקצוע שיש להם אומץ לומר דעות אחרות ובהערכות המצב הרבות שאני עושה ודיונים שונים לפני קבלת החלטות יש יותר ויותר גורמי מקצוע שממליצים לי להפסיק הקייטנה בבתי הסוהר".