כוחות גדולים של משטרה ולוחמי מג"ב הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות היום (שני) ליישוב יצהר לבצע הריסה של מספר מבנים, בהם מצפה לזכרה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע לפני ארבע שנים. במקביל, כוחות אחרים מכתרים נקודת התיישבות חדשה בצידו הצפוני של הישוב. במקום תושב אחד שכבל את עצמו לרצפה במתקן מברזל ובטון, כדי לעכב את ההרס.

הדאגה בצה"ל מעמיקה? "בעיית הכשירות בצבא הולכת וגוברת"
"אמירות שקריות וחסרות בסיס": גלנט במתקפה על חברי הקואליציה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בתגובה להרס המצפה לזכר רנה שנרב שנרצחה בפיגוע לפני ארבע שנים: "המצפה שנהרס ייבנה מחדש. זו שערורייה ועיוות שאין כדוגמתם שבזמן ממשלה לאומית ממשלת ימין מלא, מאות בתים ערביים בלתי חוקיים נבנים באין מפריע במרחב שמסביב ליצהר ומה שמפריע למערכת האכיפה הוא מצפה קטן שבנה נוער לזכר נרצחת בפיגוע טרור. כבשת הרש".

"מדיניות הרדיפה הזו דווקא כלפי יהודים צריכה לעבור מהעולם, המצפה שנהרס ייבנה מחדש", המשיך והדגיש. "אני שולח חיבוק גדול לתושבי מצפה יצהר, למתיישבי השומרון. כל אדם הגון במדינה הזו צריך לזעוק אל מול האפליה הזו. יש לנו דרישות מהממשלה ואנחנו לא נוותר לה".

"הממשלה הלאומית צריכה לבנות את ארץ ישראל ולא להרוס. מיום שישי טרקטורים של 'הרשות הפלסטינית' עבדו באין מפריע במשך זמן רב וכמעט פגעו בנכס צאן הברזל של העם היהודי והאנושות כולה מזבח יהשע בן נון עצמו. רק לאחר שזעקנו וצעקנו הפסיקו את עבודות הטרקטור. יש כאן אפלייה בוטה ואנחנו לא נקבל אותה", אמר לסיום.