בכיר שב"כ לשעבר, יוסי אמרוסי ("הביטחוניסטים"), התראיין היום (שני) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס למתיחות הרבה בשטחים עקב הפיגועים האחרונים נגד אזרחי ישראל. 

במערכת הביטחון תוקפים: "בן גביר מייצר אוויר חם שלא משנה שום דבר בשטח"
הדאגה בצה"ל מעמיקה? "בעיית הכשירות בצבא הולכת וגוברת"

"יש כרגע שתי בעיות ששב"כ וצה"ל מתרכזים בהם בימים אלו, "אמר אמרוסי בפתח דבריו, "אחד זהו ירי רקטי מאזור צפון השומרון לכיוון הישובים הישראלים שם. זו תופעה שמתרחשת בחודשים האחרונים, אמנם זה די פרימיטיבי והרקטות לא מצליחות להגיע ואולי מתפוצצות בדרך אבל זה דבר שעלול להשתפר כמו שראינו את זה ברצועת עזה בשנות ה-2,000, אבל זה דבר שצריך לקטוע אותו באיבו. כנראה שידע מגיע מחמאס חו"ל עזה וכדומה, יש אנשים עם מוטיבציה לייצר את זה, זה אחד האתגרים של שב"כ וצה"ל למנוע את ההתפתחות של הדבר הזה".

"אתגר נוסף שאנחנו מזהים לאחרונה, זה המטענים", הוסיף, "לאט לאט אנחנו רואים שימוש הולך וגובר במטענים שמשתכללים והם יותר ויותר עוצמתיים. ראינו את זה בכניסה של צה"ל לג'נין במבצע בית וגן. כמות מטענים לא קטנה שהופעלה על כוחות צה"ל. ראינו את זה בקבר יוסף, שם נפצעו קצין ושלושה חיילים, וזה היה מטען רב עוצמה. לפני חודש הייתה פרשייה בכפר בידו שם תכננו להפעיל מתקנים והם סוכלו לפני שהצליחו לבצע את זממם. אלה בהחלט שני אתגרים שמערכת הביטחון שמה דגש בתקופה האחרונה על מנת לצמצם את זה כמה שאפשר מעבר למעצרים ולסיכולים יומיומיים".

לסיום אמר אמרוסי: "הרקטות בשומרון הן יצור מקומי שלאט לאט מתפתח מידע שמגיע מהמדיה, הכל באינטרנט. תושבים באזור ג'נין מנסים לפתח את הרקטות לכיוון ישראל. ראינו לפני שבועיים שני תושבי כפר קאסם שנתפסו וברשותם מטענים שהגיעו מאיראן. יש יבוא של מטענים ויש יצור מקומי. זה דבר שמתפתח וראינו לא מעט פיגועי ירי. אני חושש שבתקופה הקרובה אנחנו עלולים לראות ריבוי מקרים פיגועי מטען גם נגד חיילי צה"ל וגם מטרות אקראיות. מבחינתם הכל כשר: חיילים אזרחים. אני לא רוצה להבהיל את הציבור אבל אלה אתגרים שעומדים בפני מערכת הביטחון, נושא הרקטות, פיתוחן ונושא המטענים".