אלוף במיל' מתן וילנאי, יו"ר "מפקדים למען ביטחון ישראל", התראיין היום (שלישי) ברדיו צפון, 104.5FM על המצב הביטחוני הקשה ביהודה ושומרון והשלכות המדיניות של הממשלה.

לקראת ריבוי רקטות מהשומרון? "דבר שעלול להשתפר כמו בעזה"
המפכ"ל שבתאי חשף: "כ-7 מיליון איש השתתפו במחאות עד כה"

וילנאי נשאל על הכניסה הראשונה לג'נין, אתמול, מאז מבצע "בית וגן":  "זה אומר שצה"ל ממשיך לעשות את העבודה כפי שהוא יודע. המצב בג'נין נעשה מסובך פי כמה. הייתי מ"פ בג'נין ב-65 לפני ששת הימים. כבר אז פעלו בג'נין. המצב רק נעשה מורכב ומסובך יותר".

"יש כמה ערי מקלט בשטחים. ג'נין היא הראשונה שבהן. מסובך כי היום פעיל שם חמאס. בזמנו זה לא היה. זה מצביע על הבאות שחמאס מתכוון ויכול להשתלט מבחינת הפלשתינים על יהודה ושומרון, זה יהיה חמור מאין כמותו. ממשלת ישראל לא תומכת בכלום בעניין של הפעולה הצבאית, אני מופתע שאני אומר את המשפט הזה מכיוון שאנחנו מורגלים אחרת. הרי הממשלה היא בצד של העם. אבל הממשלה הזאת פועלת נגד הצבא, מחלישה את הצבא, תוקפת את הצבא, יש לה שלושה שרי ביטחון ביהודה ושומרון. יש לה שר אחד שמבין זה יואב גלנט ושני ליצנים שאין להם מושג בביטחון, מובילים אותנו לתהום ברורה וחשוב להם שהשמות שלהם יהיו בתקשורת".

וילנאי נשאל אם הוא מעריך שחמאס עומד להשתלט על יהודה ושומרון, וענה: "חמאס נוקט בצעדים כדי להחליף את הרשות ביהודה ושומרון. בוודאי. אנשי שב"כ והמודיעין יודעים את זה. אני מקווה שהממשלה מבינה מה המשמעות של זה. עכשיו מציינים 30 שנה לאוסלו. הרשות הפלשתינית וישראל הם הגופים היחידים שלוחמים בטרור איסלאמי קיצוני בכל העולם. אנחנו עושים את זה איתם, פעם יותר טוב, פעם פחות טוב".

וילנאי נשאל על כך שיכולות לעלות טענות שהרשות הפלסטינית לא קיימת מכל מיני סיבות: "אין מכל מיני סיבות. ממשלת ישראל מחלישה את הרשות בכוונה על מנת שחמאס ייכנס. תראה לאן הגענו! יש שם את השרים האלה שעוסקים ביהודה בשומרון ואין להם מושג במה הם עוסקים, הם משיחיסטים. הם חושבים שהקדוש ברוך הוא יפתור את הבעיה. זה בסדר גמור אני בעדו אבל בשביל זה יש לנו כוחות ביטחון ואיסטרטגיה ותפיסת ביטחון. מפקדים אומרים: נא להיפרד מהפלסטינים, והממשלה עושה בדיוק ההפך. כי המשיחיסטים מאמינים שבין הירדן לים התיכון יהיה כאן משהו אחר. בין הירדן לים התיכון, יש כאן יותר פלסטינים מאשר יהודים. פול סטופ נקודה".

עוד נשאל וילנאי על כך שגם שר הביטחון גלנט דיבר על ח"כים ושרים המבקרים את המערכת הביטחונית: "בדיוק על זה אני מדבר. במקום שהצבא יהנה מתמיכה של הציבור ששולח אותו אז הממשלה שאמורה לייצג את העם, דבר שהוא דיון בפני עצמו, נכון שהיתה הכרעה דמוקרטית, הם תוקפים את הצבא כל הזמן. התנועה שלנו הוציאה מכתב תמיכה ברמטכ"ל. לא העליתי בדעתי שצריך לשלוח מכתב תמיכה ברמטכ"ל. לכן הפעולה בג'נין חיובית והצבא יודע מה לעשות הכי טוב שאפשר. זה פותר את העניין? יש ממשלה עם תפיסת עולם שהיא צריכה לתת הנחיות אבל היא מובילה אותנו כרגע לתהום ביהודה ושומרון".

ארגון שמזוהה עם חמאס טוען כי שיגר שתי רקטות (צילום :רשתות ערביות)

על השלכות השביתה הצפויה של האסירים הביטחוניים אמר וילנאי: "זה חלק מהליצנות של הממשלה. זו הממשלה שלנו. שמו שם שר שעוסק בפיתות ומאד חשובה לו הפרסומת שלו, נרקסיסט. טוב לא יצא משום שביתה כזאת. לא משנה מה דעתך. הניהול שערורייתי. אין אחד שחושב שלו, גם בתוך הממשלה. הדבר היחידי שפועל כראוי זה הצבא".

לבסוף נשאל וילנאי על ירי הרקטות בשומרון: "הסלמה ברורה. זו הסלמה שמוכיחה את מה שאני אומר. אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים. מתחילים בהיפרדות אזרחית. העניין הביטחוני נשאר בידי צה"ל ולאחר מכן זה יפתר. לאן נביא עוד חצי מיליון מתנחלים? כדי שאחר כך נוציא אותם. יש להם תפיסת עולם שלמה? אין להם כלום. יש להם פופוליזם פשוט של אנשים שאין להם מושג בביטחון למעט שר הביטחון ואנחנו משלמים את התוצאה".