סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל, לוחם צה"ל בחטיבת האש 282 שנפל ביום חמישי בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים, הובא הערב (שלישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי קריית שאול, ואלפים הגיעו לבית העלמין לחלוק לו כבוד אחרון.  

הלווית מקסים מולצ'נוב ז"ל, שידור באדיבות וואלה

"בחור שמח וחייכן, היה עוגן לחבריו": מקסים מולצ'נוב נפל בפיגוע במכבים

סא"ל אורן פיטוסי, מפקד גדוד קרן, ספד לו: " מקסים נפל בפיגוע דריסה. המחבל דרס ארבעה לוחמים שהיו בדרכם לבוקר צוות .מקסים עלה בגיל 14 ורצה להתגייס ולהיות לוחם. יבגני ולריסה, גידלתם בן עם ערכים. מתנצל שלא יכולתי להחזיר לכם אותו. מה אפשר להגיד בפרידה מלוחם? מלאך משמיים היית שיעור לכולנו. בחרת לראות את הטוב בכל אדם, חיוך ענק עם לב עצום. למרות שחייך לא היו פשוטים, תמיד שידרת אופטימיות וחיוך. הטבע. חותם. המנגינה שלך תמשיך לנגן". 

אופיר סופק, שר העלייה, ספד גם כן: "עם ישראל שהגיע בהמוניו, מפקדי צה'ל ולוחמיו, משפחה יקרה מאוד: היה לי חשוב להגיע להלוויה. סיפורך האישי מקסים נגע בכולנו. עלה ארצה בגיל 14 בגפו. הקרין שמחה ואהבה ועם חיוך, הייתה לו נתינה שמרגשת את כל עם ישראל".

חני, המחנכת של מקסים מפנימיית הדסה נעורים ספדה וסיפרה: " מעולם לא דמיינתי את עצמי עומדת כאן ומדברת על מקסים, התלמיד שלי. נכנסת ללב של כולנו. היית כמגדלור של דוגמא ומופת בכל הקשור לנתינה וחיוך, אוהב תמיד וכבר מתגעגעת".

סמל מקסים מולצ'נוב ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמל מקסים מולצ'נוב ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

בני משפחתו של מולצ'ונוב הגיעו מאוקראינה. כזכור, סמל מקסים מולצ'נוב בן 20, עלה לישראל מאוקראינה והתגורר בהרצליה, היה לוחם תותחנים והועלה לדרגת סמל לאחר מותו. מפקדו סיפר: "אדם משמעותי בפלוגה, לוחם מעולה".

בהנחת זרים וירי מטחי כבוד תם טקס הלוויה.