לוחם מג"ב נפצע באורח קל (שלישי) בפיגוע בבקעת הירדן. מחקירה ראשונית עולה כי במהלך סריקות שביצעו לוחמי צה"ל ומג"ב באזור צומת ארגמן בעקבות אירוע פלילי, לוחמי יחידת מתיל"ן במשמר הגבול תקלו במחבל שפתח בירי לעברם. 

הלוחמים חתרו למגע וניטרלו את המחבל, לוחם מג"ב נפצע כתוצאה מהירי ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים כשמצבו בינוני. כוחות הביטחון סורקים במרחב אחר חשודים נוספים. במערכת הביטחון בוחנים האם המחבל ביצע מוקדם יותר היום ירי לעבר מסעדה ב"מפגש ציפורה" שבכביש 90. גורמים בצבא מעריכים שמדובר באותו אדם.

אש המועצה האזורית ערבות הירדן (בקעת הירדן), דוד אלחייני, אמר ל"מעריב": "היה ירי לפני שעה וחצי בבקעה - ידענו במי מדובר. הכוחות נכנסו לכפר שלו. יודעים במי מדובר ומאיזה כפר הוא. במהלך הסריקות היו חילופי אש, הוא התחבא במטע תמרים וזיהו אותו".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק שיבח את הלוחמים: "פעלתם מעבר למצופה, הותקלתם על ידי מחבל בשטח, חתרתם למגע באומץ לב והשבתם מיד בירי שהביא לסיום מהיר של האירוע. עם ישראל מודה לכם על הפעילות הזו, אין ספק שהצלתם חיים ומנעתם מהמחבל להוציא אל הפועל עוד פיגועים כנגד אזרחים. אני גאה בכם על הנחישות והמקצועיות שהפגנתם. אתם הדוגמא לכך שלוחמי משמר הגבול הם חומת המגן של עם ישראל".

מפכ״ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, שוחח עם הלוחם שיחד עם צוות לוחמי מתיל"ן של מג"ב איו"ש חיסלו את המחבל: "עם ישראל מודה לך ולחבריך על אומץ הלב הנחישות והחתירה למגע תוך סיכון חיים. פעלתם כמו שמצופה מכל לוחם ותוך זמן קצר סיימתם את המצוד, אני מאחל לך בריאות והחלמה מהירה״.