אירוע חריג התרחש הלילה (שבת) בכפר קאסם, כאשר לוחמי צה"ל נכנסו לעיר במהלך מרדף אחר שוהים בלתי חוקיים פלסטינים שחדרו לשטח ישראל מיהודה ושומרון. גורם צבאי טען כי לעבר הלוחמים התקרב אדם שהחזיק אלה, וכשהלוחמים לקחו את הכלי מידיו התפתח עימות בינם לבין נוספים שהגיעו למקום. מנגד, נטען כי מעבר לכך שהלוחמים פעלו בניגוד מוחלט לחוק כשפעלו ביישוב ישראלי ללא כל הסמכה והכשרה לכך, הם גם פעלו באלימות וזרקו רימוני הלם.

"אל תנסו אותנו": גלנט במסר תקיף לארגוני הטרור לקראת החגים
ביקורת מימין על חוק הגיוס: "הולך להכשיר שרץ שאסור להכשיר"

במהלך תחקיר האירוע, לו שתי גרסאות מנוגדות, הלוחמים אישרו כי הם אכן זרקו רימון הלם. מדובר צה"ל נמסר כי "כניסת חיילים לכפר קאסם הנה בניגוד להנחיות. האירוע מתוחקר והתנהלות הלוחמים תיבדק".

בהמשך, ציינו כי מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך סיור על גדר התפר הלילה, סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים, זוהו שני חשודים שחצו את הגדר. צה"ל ביצע מרדף אחר החשודים לכפר קאסם, לפי דיווח ראשוני, ועם הגעת הכוחות לכפר זוהו מספר חשודים מהכפר כשאחד מהם אחז באלה. בהמשך, לפי הנמסר מצה"ל, החל עימות בין חלק מהחשודים לבין קצין צה״ל. הקצין החרים את האלה והשתמש באמצעי לפיזור הפגנות לפיזור ההתקהלות.  נבדקת הטענה על חמישה אזרחים פצועים, אך בצה"ל אישרו כי אין נפגעים לכוחותינו.